Til alle de med Link ECU og turbo
Moderator: Styremedlemmer
Til alle de med Link ECU og turbo
Hva har dere satt WG BASE til ?
Min kommer ut på 130 kpa (0.3 bar) noe jeg tror er alt for høyt da jeg ikke får stabilt trykk over 0.5 bar.
Må justere litt på staget fra actuatoren.
(Jepp, har sendt mail til FM...)
Min kommer ut på 130 kpa (0.3 bar) noe jeg tror er alt for høyt da jeg ikke får stabilt trykk over 0.5 bar.
Må justere litt på staget fra actuatoren.
(Jepp, har sendt mail til FM...)
mener å huske at jeg satte min til 0.4 eller 0.5.. tror det var basetrykket med T28bb.. dog får jeg ikke sjekket det just nu, ettersom jeg ikke er i besittelse av bilen lenger ..
(dritt, med alt dette fine været.. )

-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-
- Status: Offline
hva er egentlig problemet?
på "min" så "vibrerer" det på ladetrykket over 0.5.. tsjtsjtsjtsjtsj.. kjenner også at det vibrerer litt i bilen.. nappet jeg av slangen til wg så den lader alt hva den kan (men at jeg justerer trykket med gassen) så lader den helt stabilt til over 1 bar, ikke en rykning.. (lader sikkert fin mer også, men føler det er på tide å gi seg da... )
på "min" så "vibrerer" det på ladetrykket over 0.5.. tsjtsjtsjtsjtsj.. kjenner også at det vibrerer litt i bilen.. nappet jeg av slangen til wg så den lader alt hva den kan (men at jeg justerer trykket med gassen) så lader den helt stabilt til over 1 bar, ikke en rykning.. (lader sikkert fin mer også, men føler det er på tide å gi seg da... )
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Jepp, akkurat samme problem på min. Trykket kommer mer og mer ut av kontroll på over 5K og mer enn 0.5 bar. Man kjenner som sagt at bilen begynner å jokke når trykket svinger over og under boost target.
Jeg fikk tips av FM om at den solenoiden jobbet best med en dutycycle mellom 20 og 80%
Min starter å regulere trykket på over 80% og kommer til slutt helt ut av kontroll på nærmere 95%.
Tenkte derfor å justere staget fra actuatoren slik at solenoiden jobber innenfor 20-80 for å se om det hjelper.
I tillegg virker det som om den går i en slags safemodus hvis svingningene blir for store og nekter å lade mer enn 0.6 bar.
Jeg fikk tips av FM om at den solenoiden jobbet best med en dutycycle mellom 20 og 80%
Min starter å regulere trykket på over 80% og kommer til slutt helt ut av kontroll på nærmere 95%.
Tenkte derfor å justere staget fra actuatoren slik at solenoiden jobber innenfor 20-80 for å se om det hjelper.
I tillegg virker det som om den går i en slags safemodus hvis svingningene blir for store og nekter å lade mer enn 0.6 bar.
Etter tips fra en på bilforumet har jeg nå satt på en ekstern fjær på actuatoren slik at grunntrykket ligger på 0.6-07 bar.
Det løste problemet med at trykket ikke klarer å holdes stabilt over 0.6.
Gratis var det også. Brukte en strammefjær fra trommelbrems på en 94 mod BMW 316
Nå kan boost-solenoiden jobbe med mye lavere dutycycle og boostkurven blir jevn og fin.
Mrsmt, meget Mrsmt
Det løste problemet med at trykket ikke klarer å holdes stabilt over 0.6.
Gratis var det også. Brukte en strammefjær fra trommelbrems på en 94 mod BMW 316

Nå kan boost-solenoiden jobbe med mye lavere dutycycle og boostkurven blir jevn og fin.
Mrsmt, meget Mrsmt
ulempen er vel da at du ikke kommer under 0,6 bar om du blir stoppet og må justere ned litt...?
hvordan oppfører den seg nå opp mot 1 bar? testet det?
virker veldig rart denne pulseringen, skal jo ikke være sånn selv med slapp fjær..
hvordan oppfører den seg nå opp mot 1 bar? testet det?
virker veldig rart denne pulseringen, skal jo ikke være sånn selv med slapp fjær..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Re: Til alle de med Link ECU og turbo
Lurer bare på hvordan du får 130kPa til å bli 0.3 bar. 1 bar er jo ganske nøyaktig 100kPa. Pleier man å regne med atmosfærisk trykk når man bruker Pascal og ikke når man bruker bar?arildh wrote:Hva har dere satt WG BASE til ?
Min kommer ut på 130 kpa (0.3 bar) noe jeg tror er alt for høyt da jeg ikke får stabilt trykk over 0.5 bar.
Må justere litt på staget fra actuatoren.
(Jepp, har sendt mail til FM...)

2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
Yeeehs. Da fungerer trykkjusteringa i linken.
Dutycycle på solenoiden er aldri over 60%.
Graf fra DLL 3-4 gir WOT med eksosventilen åpen.
Fullt trykk på 3600 rpm.
Det er litt overshot på 3. gir da settingen ble satt opp når eksosventilen var stengt.
Drar som en tulling helt opp til redline

3-4-5 gir WOT med eksosventilen stengt.
Litt boostcreep men ikke noe jeg gidder å gjøre noe med.
Mister en del spool når eksosen må igjennom orginaleksosen

Jeg må si det ble en annen bil å kjøre nå
Rudskogen here i come!
Tips til Silverboy: Kjøp tilbake gamlebilen din + sleng på ei fjær på WG = Du kommer til å ha en fortreffelig overladet sommer
Dutycycle på solenoiden er aldri over 60%.
Graf fra DLL 3-4 gir WOT med eksosventilen åpen.
Fullt trykk på 3600 rpm.
Det er litt overshot på 3. gir da settingen ble satt opp når eksosventilen var stengt.
Drar som en tulling helt opp til redline


3-4-5 gir WOT med eksosventilen stengt.
Litt boostcreep men ikke noe jeg gidder å gjøre noe med.
Mister en del spool når eksosen må igjennom orginaleksosen


Jeg må si det ble en annen bil å kjøre nå

Rudskogen here i come!
Tips til Silverboy: Kjøp tilbake gamlebilen din + sleng på ei fjær på WG = Du kommer til å ha en fortreffelig overladet sommer
