Skifte av oljefilter/bensinfilter...
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Oljefilteret gikk av med håndamakt, synes faktisk det var litt for lett...
Det var verre med bensinfilteret, men med litt draing og vriing så gikk det og
215,- for leie av bukk i halvannen time og for å bli kvitt gammel olje...
Aldri mer betale for å få noen andre til å gjøre noe så enkelt
...bare håper jeg ikke dro til for hardt på olje-dreneringsventilen...
Det var verre med bensinfilteret, men med litt draing og vriing så gikk det og

215,- for leie av bukk i halvannen time og for å bli kvitt gammel olje...
Aldri mer betale for å få noen andre til å gjøre noe så enkelt

...bare håper jeg ikke dro til for hardt på olje-dreneringsventilen...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Et godt råd er å ta litt olje (når en "metter" filtere) på fingertuppen og dra dette over gummipakningen på oljefilteret før en skrur det fast.arildh wrote:Tidligere eier hadde enten latt det stå og gro fast i lenger tid eller brukt noe sinnsykt verktøy for å skru det skikkelig fast.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
- Status: Offline
Har du funnet relèet? Leita i en halv time på min, med hjelp av Haynes' servicebok. Ga opp å finne det til slutt, og nappa av slangene uten å avlaste trykket. Like greit, for det trykket som var igjen var nærmest ikke-eksisterende.alr wrote:For å fjerne trykket fra bensinsystemet kan du starte bilen og ta ut releet til bensinpumpa.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
det er en gul stor kontakt nesten helt nede ved pedalene på førersiden.. det er 2 kontakter der.. en liten og en stor gul.. ta ut den store gule.. start motoren.. så dør den etter ett par sek.. så da har man ikke bensintrykk lenger.. husk å ta ut kontakten til coilpakka når man skal starte igjen.. dra den på starteren i ca 10 sek for å få full bensintrykk igjen..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
hmmm.... er ikke der releèt til bensinpumpen er på min 91 Miata, og heller ikke der Jackson Racing sier det er iflg. installasjonsmanualen for kompressoren min.Pacmania wrote:det er en gul stor kontakt nesten helt nede ved pedalene på førersiden.. det er 2 kontakter der.. en liten og en stor gul.. ta ut den store gule..
Du finner det LETT her: (øverst på side 2 i denne manualen pkt. 1.1)

http://www.miatamania.com/graphics/prod ... 99-000.pdf
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2