Injectorer Miata 1991 B6S713250

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 230
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Injectorer Miata 1991 B6S713250

Post by Oddi395 »

Hei
Jeg holder på med total overhaling av motoren i Miataen. Verkstedet mener at injectorene kan bære noe av skylden for problemene jeg har hatt. Jeg kjøpte et rehabiliteringssett fra Injector rehab og renset injectorene. Et eller annet må ha skjedd etter dette....
Jeg finner ingen på finndel.no Jeg lurer derfor på om noen har forslag til hvor jeg kan få kjøpt nye evt. brukte og pålitelige injectorer med kort leveringstid. På e-bay opreres med 12 mnd. leveringstid.
Det er snart sesong her borte, så jeg er litt utålmodig :-)
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 230
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Re: Injectorer Miata 1991 B6S713250

Post by Oddi395 »

En liten oppfølging. .. Jeg har kjøpt nye dyser fra Bofi Racing (Bosch EV14 640cc ) og lurer på om ECU må oppdatteres etter dette? Leser både ja og nei på nettet så jeg blir ikke helt klok.
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
Lloyd
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 727
Joined: 12 Oct 2008, 20:04
Medlemsnummer: 912
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Injectorer Miata 1991 B6S713250

Post by Lloyd »

640cc er en tanke høyere enn orginale. (230cc)
Det må tunes inn i hjernen. Det følger vel ellers med spesifikasjons ark med disse, kan tenkes at dei operer litt annerledes enn orginale. (Lav eller høy ohm? Ser dataarket til bosch dysene sier 12 Ohm, så høy impedans it is) :)
Hvilket sprut bruker du?
These users thanked the author Lloyd for the post:
Stalfa
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 230
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Re: Injectorer Miata 1991 B6S713250

Post by Oddi395 »

Har ingen peiling på dyser og har trodd at det bare var "bolt on". Jeg har rett og slett bare byttet ut de gamle dysene med de nye. Mener du at jeg kan ha fått feil dyser? Det fulgte ikke med noe eget spesifikasjonsark. Jeg har aldri tuklet med ECU. Det må vel verkstedet kunne gjøre? Bilen er der nå fordi det var umulig å få den til å gå reint !
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 230
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Re: Injectorer Miata 1991 B6S713250

Post by Oddi395 »

Jeg fant installasjonsinstruksjoner på nettet på www.bofiracing.com og de har jeg sendt videre til verkstedet.
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
Lloyd
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 727
Joined: 12 Oct 2008, 20:04
Medlemsnummer: 912
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Injectorer Miata 1991 B6S713250

Post by Lloyd »

Ah.
Da har du "feil" dyser ja.
Med orginal hjerne (ECU) så må du også ha tilnærmet orginal kapasitet på dysene.

230cc er tallet du sikter etter for 1,6 literen.
640cc er en såpass stor økning at orginal motorstyring vil aldri ha en kjangs til å få det til.

Ingen verksted vil klare å få dette til med orginal motorstyrning. Her må det tukles eller byttes på motorstyringen for å komme i mål.

Skal det kjøres på orginal motor, så holder 230cc dyser.
Eks: https://www.ilmotorsport.de/en/fuel-inj ... e-3313/316
These users thanked the author Lloyd for the post:
Stalfa
Post Reply