Når jeg gir gass ser jeg A/F måleren faller på nederste Lean(tynn bensinblanding) dioden. Dette skjer ved ca 3000 rpm og så blir blandinga fin igjen ved 4-5000 rpm..
Skal det være sånn, eller er det et problem et sted ?
Running at lean....
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Running at lean....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Running at lean....
Finjustering og atter finjustering av AFPR.Vidar wrote:Når jeg gir gass ser jeg A/F måleren faller på nederste Lean(tynn bensinblanding) dioden. Dette skjer ved ca 3000 rpm og så blir blandinga fin igjen ved 4-5000 rpm..
Skal det være sånn, eller er det et problem et sted ?
Litt av grunnen til at jeg vil kvitte meg med hele bensintrykkregulatoren og få på plass en Link ECU med nye dyser.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
De er nesten ubrukelige. Har en slik jeg også, og en må selvsagt ikke tune bensintrykket etter de. Jeg bruker min som en liten ekstra indikator på om jeg kjører lean.
Problemet er at de er koblet på lambdasonden, og bilen sin ECU jobber hele tiden med justeringer. Det kan m.a.o. bli en forsinkelse på info til A/F måleren. På tomgang, eller jevn gass vil derfor diodene gå att og fram mellom 0 (lean) og opp mot rich, men under WOT, skal den vise verdien noenlunde konstant. Slik er det ihvertfall hos meg. På WOT lyser det litt innpå (rich) hele tiden.
Problemet er at de er koblet på lambdasonden, og bilen sin ECU jobber hele tiden med justeringer. Det kan m.a.o. bli en forsinkelse på info til A/F måleren. På tomgang, eller jevn gass vil derfor diodene gå att og fram mellom 0 (lean) og opp mot rich, men under WOT, skal den vise verdien noenlunde konstant. Slik er det ihvertfall hos meg. På WOT lyser det litt innpå (rich) hele tiden.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Da ser det ut som bensinblandingen er bedre. nå ligger den midt på rich på hele turtalls omr. under pådrag.
Det jeg gjorde var å skifte til en større bensin pumpe og justere bensintrykket på tomgang til ca 50 psi.
Det jeg gjorde var å skifte til en større bensin pumpe og justere bensintrykket på tomgang til ca 50 psi.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive