Stille tenning..
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Stille tenning..
Skulle stille tenningen min, men merket er langt borte..
Ser ut som jeg kjører med 50 gradersfortenning..
Sjekket at tenningsmerket var på plass (at ikke jeg hadde forskjøvet hjulet 45 grader). Og det var på plass når syl. 1 var på topp..
Tok en diagnose på bilen (OBD1) og fikk feilkode 2 og 8.
2 er grei, det er airflow meter. Der regner jeg med at AFMen i fra JR roter til litt..
8 er NE signal. Noen som kan forklare hva det er ?
Har en mistanke om at det kan ha noe med CASn å gjøre..
Er cam sensoren min defekt 8O ?
Ser ut som jeg kjører med 50 gradersfortenning..
Sjekket at tenningsmerket var på plass (at ikke jeg hadde forskjøvet hjulet 45 grader). Og det var på plass når syl. 1 var på topp..
Tok en diagnose på bilen (OBD1) og fikk feilkode 2 og 8.
2 er grei, det er airflow meter. Der regner jeg med at AFMen i fra JR roter til litt..
8 er NE signal. Noen som kan forklare hva det er ?
Har en mistanke om at det kan ha noe med CASn å gjøre..
Er cam sensoren min defekt 8O ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
http://www.demacmotor.com/motor_noticia ... ne%20Codes
her står det at det er cas sensor.. som du fryktet..
her står det at det er cas sensor.. som du fryktet..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Var ikke det lista for OBD2 ?
Skal prøve å få låne meg en CAS å se om det hjelper.
Hvis remhjulet hadde forskjøvet seg, så hadde ikke tenningsmerket vært på plass når sylinder 1 var på topp..
Skal prøve å få låne meg en CAS å se om det hjelper.
Hvis remhjulet hadde forskjøvet seg, så hadde ikke tenningsmerket vært på plass når sylinder 1 var på topp..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Stille tenning..
Jeg har ikke opplevd denne feilen, MEN, når jeg kjørte med større bensinpumpe fikk jeg O2-sensor feil fordi bensintrykket ble for høyt på tomgang.Vidar wrote:2 er grei, det er airflow meter. Der regner jeg med at AFMen i fra JR roter til litt..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Tror jeg har funnet årsaken nå..
Kammene på motoren min var helt på vidda.. Skjønner ikke at motren i det heletatt har gått. (tror jeg sender en takk til han som tenkte på utskjeringene for ventilene i stemplene..)
Driver med en liten service (topppakning og reg.reim) på bilen nå, og da oppdaget jeg hvor langt på vidda kamakslene var..
Kammene på motoren min var helt på vidda.. Skjønner ikke at motren i det heletatt har gått. (tror jeg sender en takk til han som tenkte på utskjeringene for ventilene i stemplene..)
Driver med en liten service (topppakning og reg.reim) på bilen nå, og da oppdaget jeg hvor langt på vidda kamakslene var..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Har ikke peiling på hvor lenge det har vært sånn. Motoren gikk jo egentlig greit, bare så at noe ikke stemte helt. Tok bilde av det, men får ikke lagt ut før etter ferien..
Håper oljeflekkene tar slutt ja.
Håper oljeflekkene tar slutt ja.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Sjekka litt mere i dag. Var bare å ta en ekstra runde på veiva
Så da får jeg prøve litt mere, spørs om jeg monterer reserve CASen jeg har på hjemmelån..

Så da får jeg prøve litt mere, spørs om jeg monterer reserve CASen jeg har på hjemmelån..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HeheheVidar wrote:Sjekka litt mere i dag. Var bare å ta en ekstra runde på veiva![]()

Du er sikkert klar over dette, synes bare dette høres svært rart ut - du HAR jo en feilkode.. men pga. at coilpakken i MX5 gir/får doble tenningspulser er det ikke alle strober som takler det, og viser/blinker feil. Har du prøvd med en annen tenningslampe?
Når motoren går greit, så KAN ikke du kjøre med ~50 grader feil - hvis den i det hele tatt hadde startet, skulle det høres ut som det regnet klinkekuler på et blikkskur..
*gleder meg til å se et bilde av ht'en din? - ingen hast.