Jackson Racing kompressor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Du trenger upgrade kittet for å få enda mer hester :D

Og en form for tenningsretarder, jeg bruker en Bipes ACU. Men vurderer å kjøpe meg en FM link eller Hydra, slik at jeg blir 100% sikra mot tenningsbank.
Trenger ikke tenningsretarder egentlig, men det er kjedelig å kjøre med lite fortenning på lavt turtall..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Grovetussen
0 RPM
0 RPM
Posts: 29
Joined: 11 May 2005, 02:00
Location: Askøy
Status: Offline

1,8

Post by Grovetussen »

Hei! Jeg har jo 1,8liters motor, men disse kittene er vel til 1,6? Hvor mye koster eventuelt et 1,8liters kit, og hvor mye ekstra guff gir det?

Spm 2: En kompis har 323 GT-R, det er også 1,8, og han sier at min og hans motor er nøyaktig den samme, bortsett fra turbogreiene, stemmer det? Og vil det isåfall være en smal sak å putte i en GTR motor, (hvis jeg finner en)?
'94 Smurfeblå MX-5 1,8
*KD luftfilter
*Sort Hardtop

På utkikk etter hva som helst av gøye ting til min MX-5, send PM hvis du har noe på lur
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: 1,8

Post by Vidar »

Grovetussen wrote:Hei! Jeg har jo 1,8liters motor, men disse kittene er vel til 1,6? Hvor mye koster eventuelt et 1,8liters kit, og hvor mye ekstra guff gir det?
Spm 2: En kompis har 323 GT-R, det er også 1,8, og han sier at min og hans motor er nøyaktig den samme, bortsett fra turbogreiene, stemmer det? Og vil det isåfall være en smal sak å putte i en GTR motor, (hvis jeg finner en)?
Kompressor kit til 1,8L koster ca $2400. Det gir deg 40% mere hk..

GTR motoren er ganske lik, og vil passe med litt modifikasjoner.. Men det er det vel noen andre som kan svare bedre på.


Dynograf 1.8L :
Image
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

mxLars wrote:Litt OT, men må man ikke ha noe mer enn bare kompressoren??
Ved turbo er jo manifoil/downpipe, oljeretur etc. påkrevd, men må man ikke uansett ned med kompresjonen for å ta ut 45+ hester ekstra?
Ved kompressor installasjon er det selvsagt ikke noe point i manifoil/downpipe og oljeretur, og de blir som regel levert som komplett kit. Disse kit'ene inneholder bl.a. braketter, ny reim og løpehjul for å bygge om reimdriften på bilen opp til kompressoren. Det blir ikke gitt råd om å senke kompresjonen ved disse installasjonene, og vha. boostupgrade kits tar mange ut rundt 200 hk av 1.6l.
mxLars wrote: 9,5:1 og en så liten motor.. hvor går grensene for driftsikkerhet på en bruksbil?
Artig bil og 0 verkstedopphold i året er mitt mål hvis det blir noe trimmings etterhvert :wink:
Har hatt kompressoren med 8PSI installert nå i ca. 20 mnd siden julen 2003, og det eneste som har røket er diffen. (januar 2005). Bilen har bortsett fra de 2 ukene jeg ventet på 1,8l diff, stikkakslinger og mellomaksling vært i daglig bruk vinter og sommer uten problemer.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Var ikke mange som trodde meg når jeg sa at jeg hadde ca 150 hk i bilen på lånkebanen..
Kjører med uprade kittet som skal gi 8 psi, men gir meg 10 psi.. (eksosbrems..)

btw : Hvor stor forskjell er det på utvekslingen på 1,6 og 1,8 diffen ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg mener det å sette i en 323gtr motor er relativt komplisert. har gjort ca samme greia på min.. innsuget peker feil vei, eksosen peker feil vei. bunnpanna og oljepickupen i bunnpanna er feil.. og fuelrailen må kanskje moddes den og.. hmmm er ikke så lett som det høres ut som. blokka og toppen passer om hverandre, bare alt utenpå som er forskjellig. for mer info om hvordan sette 323 motor i mx5 grav fram mine gamle tråder..
Post Reply