Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heisan... Har nylig (endelig?) brukt min første krone på noe som ikke går bilen til å gå raskere Moss lowprofile lykter. Hmm - når jeg tenker meg om så har de sikkert laver luftmotstand, og vi kan dermed se bort fra første setning Men har et par spm til dere som har montert slike:
1. Syns lyktene smeller en del når man feller de opp/ned, i forhold til orginale iallefall. Høres nesten litt jalla ut. Bør de løfteskinnene smøres godt inn med fett? Eller må man bare leve med det?
2. Når jeg skulle justere lyktene etter montering så poppet justeringskruene fint ut av brakettene sine og ble hengende og "slenge". Er dette et vanlig problem? Kjempeirriterende hvis dette skjer mens man erpå langtur - noe det faktisk gjorde med meg...
Stian
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
1. Det kan kanskje høres litt brutalt ut. Men husk at dette er et annet system enn OEM. Når du tar ned lyktene så går løfteren ned, og lykten "faller" ned på plassen sin. Det er denne lyden som kan virke noe brutal. Bare å leve med den
2. Dette har faktisk også skjedd meg. Bare å ta av lyktedekselet og fikse det. Slik du beskriver problemet har du muligens montert lyktene litt kjapt. Gå over alt og sjekk at det er riktig montert og sitter som det skal.
PS: la du ikke merke til at de nye lyktene dine lyste MYE bedre enn de gamle?
Og det med justerings skruen er og ett kjent problem... Bar eå justere alleskruene lenger inn sann at selve insatsen kommer lenger bak og ikke kommer i kontakt med huset...
Justering skruene er jo jevli lang så er ikke noe problem....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Jeg også synes det smeller ganske bra når jeg lukker lyktene. Jeg har smørt opp glideskinnene så mye som mulig, for å være sikker på at det ikke skal være noen problemer der.
Ettersom det er likt hos andre, må jeg vel innfinne meg med at det er sånn det skal være
Et annet problem jeg merket meg med mine lykter, var at lyktehuset (stålkassen) var i svakeste laget. Dette medførte en del vibrasjoner i lyktene, selv om de sto i spenn mot endestopperen.
Jeg løste dette ved å knekke til en liten vinkellist, og popnaglet denne på tvers i bunn av lyktehuset.
Dette ga mye mer stabilitet i lyktene, og fjernet helt problemet med vibrasjoner.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia