Hvor driftsikkert blir dette? med tanke på at bilen er kjørt pent og har gått 120 000..
Mvh
Marius
50/75 Nos kit på original 1.8i?
Moderator: Styremedlemmer
har ikke det gitt, racingbeat headers, cat og eksos, kammer, stille tenning, exedy clutch og nos kit er det det blir på meg tror jeg. Har ikke råd til FM turbokittet, dessuten hadde det blitt veeeldig ulovlig siden bilen er importert.. Mye effekt kan dette gi da? er veldig int. i at bilen går bedre fra bånn av og 
Mvh
Marius

Mvh
Marius
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Lystgass er jo en forholdsvis enkel sak å demontere hvis du "plutselig" må inn på kontroll da. Denne karen vet tydeligvis hva han snakker om.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
http://www.oddbjornsmotor.no/
Du kan jo høre med han her om NOS.
Det står også endel info om lystgass på disse sidene, så her bør du kunne få litt mere info om det du lurer på...
Du kan jo høre med han her om NOS.
Det står også endel info om lystgass på disse sidene, så her bør du kunne få litt mere info om det du lurer på...
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
-
- 500 RPM
- Posts: 67
- Joined: 13 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 2001
- Location: Drammen
- Status: Offline
Nos og diverse
Plukker opp en gammel tråd, har lest litt rundt på andre forum om temaet lystgass.
Fylling kan man få gjort for alt fra 200 kr for en liten flaske til 800+ for store hos de fleste firma som forhandler lystgasskits. Økonomiløsningen er å leie egen industriflaske, fylle selv, og kjøre hardt
Dette koster ca 1200 for gass, 5 kr dagen i flaske leie hos Aga. Det holder til ca tre fyllinger med 15 kg flaske. Etter hva jeg skjønner er det ca 7.5 kg gass i en 15kg beholder, så da er det muligens noe i retning av 22,5 kg ren gass i en stor industriflaske?
Bruk,vedlikehold og kjørestil har vel så mye å si som gass eller ikke så lenge man lader moderat med gass. Svenske Bilsport testet en Octavia RS(~200hk 1.8turbo mener jeg huske) med 25, 50 og 75 hk lystgassinnsprut. Den største dysen ga faktisk så stort 'lag' at 50 hk eller 25 ble anbefalt. De to minste ga også best tider på 1/4mila. Det var snakk om tideler, fra 15.3 til 15.2 eller noe slikt. Den ble da brukt som akselerasjonsforsterker på original bil.
Underholdningsverdien er visst nok til at noen velger å ha det som et 'backupsystem' for banebruk/forbikjøringsknapp. Politiet er derimot ikke så glad i lystgass. Det skal være frakoblet fysisk under vanlig kjøring, det holder ikke bare å ha skrudd igjen ventilen. Vel og merke pluss til den politimannen som ser den slangen i motorrommet om man har litt andre stålomspunnede slanger under panseret også.
Fylling kan man få gjort for alt fra 200 kr for en liten flaske til 800+ for store hos de fleste firma som forhandler lystgasskits. Økonomiløsningen er å leie egen industriflaske, fylle selv, og kjøre hardt

Bruk,vedlikehold og kjørestil har vel så mye å si som gass eller ikke så lenge man lader moderat med gass. Svenske Bilsport testet en Octavia RS(~200hk 1.8turbo mener jeg huske) med 25, 50 og 75 hk lystgassinnsprut. Den største dysen ga faktisk så stort 'lag' at 50 hk eller 25 ble anbefalt. De to minste ga også best tider på 1/4mila. Det var snakk om tideler, fra 15.3 til 15.2 eller noe slikt. Den ble da brukt som akselerasjonsforsterker på original bil.
Underholdningsverdien er visst nok til at noen velger å ha det som et 'backupsystem' for banebruk/forbikjøringsknapp. Politiet er derimot ikke så glad i lystgass. Det skal være frakoblet fysisk under vanlig kjøring, det holder ikke bare å ha skrudd igjen ventilen. Vel og merke pluss til den politimannen som ser den slangen i motorrommet om man har litt andre stålomspunnede slanger under panseret også.
'08 NC1 1.8 PRHT
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6