senkefjærer fra Eiker Motorshop om vinteren.....?
Moderator: Styremedlemmer
- rallyroger
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 01 Sep 2005, 02:00
- Status: Offline
senkefjærer fra Eiker Motorshop om vinteren.....?
Siden vinteren nærmer seg og jeg ikke har råd til coilovere før om leeenge har jeg bestillt senkefjærer fra Eiker Motorshop.....
Noen som har erfaringer med disse? skal senke 35mm, men hvor mye stivere blir den? ( hehehe....) Har jeg gjort et "bommert" kjøp eller går det å kjøre på disse noen måneder?
En annen pussig ting jeg opplever som noe fersk mx5 eier er en mengde artige kommentarer ang legning og yrke ( frisør... ) Noen med raske returkommentarer her ?
Noen som har erfaringer med disse? skal senke 35mm, men hvor mye stivere blir den? ( hehehe....) Har jeg gjort et "bommert" kjøp eller går det å kjøre på disse noen måneder?
En annen pussig ting jeg opplever som noe fersk mx5 eier er en mengde artige kommentarer ang legning og yrke ( frisør... ) Noen med raske returkommentarer her ?
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Noen som har prøvd disse?
Skjer sjelden med meg... de fleste som sier sånt er veldig uvitende ang. biler generelt og har ofte en gammel sliten rusthaug selv (evt. ingen bil i det hele tatt)rallyroger wrote: En annen pussig ting jeg opplever som noe fersk mx5 eier er en mengde artige kommentarer ang legning og yrke ( frisør... ) Noen med raske returkommentarer her ?
Du kan seff. spørre om de vil holde følge med deg på en svingete vei.
Jeg har latt en kar prøve bilen min en gang, han ble mer enn imponert!
Spesielt over at en cab kan være så stiv...

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hadde slike fjører på min mazda 626 senket ca masse bilen la seg på gummibufferne, resulterte i at eg kappet mine original fjører og satt på i steden, blei mye bedre, er disse av type b&g eller,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- supercharged
- 2000 RPM
- Posts: 257
- Joined: 05 Oct 2004, 02:00
- Location: oslo
- Status: Offline
det negativet med å kappe fjerene er at førerkortet blir beslaglagt ved eventuell kontroll..Mazdafreaks wrote:Hadde slike fjører på min mazda 626 senket ca masse bilen la seg på gummibufferne, resulterte i at eg kappet mine original fjører og satt på i steden, blei mye bedre, er disse av type b&g eller,,
Tidligere bil: 1991 råskinn
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hvordan oppdager de dette og vet at det er eg som har gjort dette, kan jo ha vert slik når eg kjøpte bilen og er uvitende, har faktisk eu godkjent biler med kappet fjører på biltilsynet,, ikkje noe problem så lenge fjørene sitter i sporet sitt, bedre med kappet enn dårligt senkesett.. Har aldri hørt om noen som mistet lappen pga dette, men vet om noen som mistet skiltene, men kun pga de tok for mye, da er det farligt,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
"Tre førerkort ble inndratt på grunn av kjøring med farlige tekniske feil."Mazdafreaks wrote:Hvordan oppdager de dette og vet at det er eg som har gjort dette, kan jo ha vert slik når eg kjøpte bilen og er uvitende, har faktisk eu godkjent biler med kappet fjører på biltilsynet,, ikkje noe problem så lenge fjørene sitter i sporet sitt, bedre med kappet enn dårligt senkesett.. Har aldri hørt om noen som mistet lappen pga dette, men vet om noen som mistet skiltene, men kun pga de tok for mye, da er det farligt,,
http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article ... 9573479270
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hmmm denne linken var det masse gale med bilene, da er det klart de må miste lappen kjører uten bremser og dekk som er for brei slik de subber,, men har noen hørt om noen som mistet lappen med moderat kapping av fjørene, dvs så det går ant å kjøre med den og ikkje senker mer enn feks ett senkesett ca 30-40mm, Problemet er vel at noen skal ha seg lowriderer og fjerner 3-4 ringer og resterene deler av fjørene subber dekk osv, bedre å fjerne fjørene då, blir like lav.. Man mister jo skiltene ved feks ett greddy turbokit også vel, er vel egentlig mer farlig dette, eller hva med supern som kommer i min bil..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hvordan vet man dette då, er jo ikkje så lett å se dette, når man har malt der vinkelslipern har kuttet, og bilen er jo like god å kjøre som med senkesett ofte bedre, Når man kjøper en bil så prøver man denne og kikker etter diverse feil, men man legger seg ikkje ned å teller ringer på fjørene, og ikkje vet man hvor mange ringer det skal vera heller.Men dette er ikkje noe man anbefaller noen å gjøre, men eg har valgt dette på noen gamle biler som eg har kjøpt billigt senkesett til, som har vert shitty å kjøre med.. kjøp heller fm kit, eg angrer ikkje ett sekund, bilen min er mye bedre i fartshumpene enn samboerns golf iv, golfen er ikkje senket ennå med originale hjul. den bunner, min ikkje.,. Kjøp ikkje det billigste, dette er viktigt å ha av kvalitet, mange velger billig senkesett for å få råd til mer annet tull som neon lys osv. Problemet med fm er vel at det er det samme som å kappe, de er jo ikkje godkjent.. så eg står likt ved en teknisk kontroll, som de med kappet..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Hvis man er interressert nok så spør man om bilen er senket (om ikke man ser det selv) om selger sier ja, så spør man hvilket senkesett og om det er godkjent... osv.
Også får man det gjerne i kontrakten, om selger da har løyet så har han/hun et problem...
Også får man det gjerne i kontrakten, om selger da har løyet så har han/hun et problem...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Vis forrige eiger feks kjøpte bilen slik og det ikkje er mulig å spore dette opp pga fjørene mangler lakk, lakk pleier å flasse på fjørene og denne skriften som står på fjørene er ramlet vekk, da har man ikkje så mye å gå etter, tror nok det er mange som kjører rundt med kappet fjører og er meget fornøyd, bedre med kappet enn dårlig senkesett, dårlige senkesett har ofte en dårlig tilpasset fjøring, de er mye lavere enn de skal vera er bløte og legger seg på buffere, som er skadelig for karosseri og understell farlig i svingene da de får slike bumpstops og begynner å hoppe, og man ødelegger bilen med at denne er grusom å kjøre med, mister kosen med bilkjøring, går nok greit på østlandet men på vestlandet der veistanden er endel kjipere, gjerne med masse kummelokk mitt i veien og er 10-12 cm høgere eller lavere enn veien,, da er det kjipt. Dette er min meining hva dere meiner vet ikkje eg, men eg har erfaring med begge deler på flere biler,, man bør ikkje kappe fjører, men lager man en custom bil en som ikkje alle andre holder på med så er det ikkje alltid det er ferdige sett med fjører, så hvorfor ikkje prøve, så lenge man vet hva man holder på med så går det greit...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- supercharged
- 2000 RPM
- Posts: 257
- Joined: 05 Oct 2004, 02:00
- Location: oslo
- Status: Offline
- rallyroger
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 01 Sep 2005, 02:00
- Status: Offline
hmmm....
den diskusjonen her tok vel en litt annen retning en det jeg regnet med, men etter hva jeg skjønner så er det bare å sende de i retur og kappe mine originale?
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: hmmm....
Vil nok ikke anbefale det nei...rallyroger wrote:den diskusjonen her tok vel en litt annen retning en det jeg regnet med, men etter hva jeg skjønner så er det bare å sende de i retur og kappe mine originale?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: hmmm....
Eg anbefalle heller ikkje å kappe de..rallyroger wrote:den diskusjonen her tok vel en litt annen retning en det jeg regnet med, men etter hva jeg skjønner så er det bare å sende de i retur og kappe mine originale?
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..