Bytte av softtop

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Bytte av softtop

Post by Oddi395 »

Jeg har en MX-5 Miata 91 mod. Jeg har nylig tatt av den originale soft-top'en. Vurderer å kjøpe ny softtop fra sftmx5parts i England. Jeg ser at de har en "Black Vinyl Hood" til salgs for £ 133,77. I forhold til prisene på andre soft-top'er virker dette så utrolig billig at jeg blir litt skeptisk...Er det noen som har kjøpt ovennevnte soft-top fra sftmxpart og kan si noe om produktet? Jeg har tenkt å montere soft-top'en selv. Er det en overkommelig oppgave?

MVH:

Odd Karsten
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Post by Duppsko »

Ang. prisen får du en lik en fra cabrioworld.com til $215, som er omtrent den samme prisen som fra sftmx5parts.

Vil allikevel anbefale deg å bestille herfra. Grunner:

* Har bestillt fra begge to, vindusheiser fra sftmx5parts og soft-top fra cabrioworld.
* cabrioworld leverer på døra di (via ups) akkurat en uke senere (Såfremt det ikke er noen forsinkelser såklart), SFT sender via posten som tar ca 7-10 dager....
* Cabrioworld skriver en lavere pris på fakturaen (uoppfordret! Vet om minst 2 andre + meg som har fått det slik!), slik at du slipper billigere unna tollen (Jeg skulle tolle av $799, men de førte bare opp $425), og så sender de den _ordentlige_ fakturaen via vanlig brevpost.. Smarte! SFT gjorde ikke dette, selv etter forespørsel av meg ;)
* Virker som om cabrioworld er et litt mer seriøst firma enn sftmx5parts... Ta bare en kikk på web-sidene til de to... Men for all del, ikke noe negativt ment om sft altså, de er hyggelige og flinke på service de og..

Til slutt vil jeg bare si at jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe en topp i stoff, gjerne med glassrute! Du kommer ikke til å angre!
User avatar
Stig
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 132
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Singapore
Status: Offline

Post by Stig »

Jeg vil også anbefale Cabrioworld. Bestilte ny soft-top fra cabrioworld torsdag kveld. I går kveld kom posten med den på døra. 6 dager! Ikke værst!

Jeg derimot betalte moms av det "riktige" beløpet. Pakken min kom med posten, og for å fortolle pakken så måtte jeg ta med den originale fakuraen. Grunnen til at de sendte den med posten var at jeg fikk soft top'en og "rain rail" separat. Skulle jeg kjøpe top'en med ferdig montert rain rail måtte de sende den via usp(pga. at pakken blir større). Frakt med posten er mye billigere en via ups. Jeg betalte 65$ i frakt. Men som jeg ser over her da så sparer en vel kanskje ikke så mye på det alikevell siden det går an å jukse men prisen på faktura via usp.

Ja ja. Soft-top'en kostet meg med frakt: 559$ + 942 kr i mva. Bra fornøyd med det. :) Det er en topp i stoff med plastrute og separat rain rail. I følge en Jeff(han kunne faktisk norsk!) i cabrioworld er det ikke noe problem å montere på rain rail'en selv.

Jeg har også bestilt varer fra SFT. Bra fornøyd med servicen der.


Lykke til med kjøp av ny soft -top!
Post Reply