NA Trim på 1.8i

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

NA Trim på 1.8i

Post by MeSs »

*fjernet*
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:42, edited 1 time in total.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Masse info i denne tråden: http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=3148
N/A + trimming = få hester pr. krone.

EDIT: Lurt å poste tråden jeg henviser til ja...
Last edited by arildh on 13 Sep 2005, 19:28, edited 1 time in total.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

i hvem tråd?
User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Post by OleV »

Skal vel ikke drifte på tomgang? Har bra effekt og moment med turbo. Billige HK. Skjønner at du liker NA-hester også. Dyrt da, som Arild sier. Bør vel ha kammer, kamdrev, grenrør, cat.replacement, cat.back, smidde høykomp.-stempler og andre råder. Vet ikke antall hk med dette, men neppe noe mer enn et HKS turbokit til 20 laken. (Vet ikke pris, jeg bare gjetter). Greddy koster vel 14500, men følelse av at det er litt billigere og dårligere.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Så er det EU kontroll og tekniske kontroller da, mye lettere å se at bilen er trimmet med turbo! Bilen min er importert i 98, da må jeg betale ett lass med avgifter til staten hvis det skal bli lovlig :(
Mvh
Marius
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Nå har jeg funnet et kit jeg har lyst på, om noen kan svare på spørsmåla mine i posten over! :)http://www.racingmazda.com/miata-xkit-94-97.htm
Mvh
Marius
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

X-kit ser bra ut. For å utnytte potensialet må du ha sterkere råder. Skal du over 300 bør du ha smidde stempel også.
Det ser heller ikke ut til at det er med motorstyring eller dyser, i så fall kan du legge på 10 lapper, + 5 lapper i clutch + + + osv. 8)

Det som er viktig i et turbokit er at turbo, manifoil og downpipe er av god kvalitet og passer sammen.
Det er disse komponentene som får svi mest og som koster mest å erstatte.
Slik jeg ser det er det bare FM, BRP og kanskje Racingmazda som har dette pr. i dag.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Auda.. Kan noen finne ett som passerer 200 og som ikke er så jævli dyrt a? som helst har litt bunndrag.. kan være kompressor..
Mvh
Marius :)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

skulle jeg bygget en ny mx6 motor nå, hadde jeg brukt X kit, enkelt og greit.. kan jo kjøre det på en normal 1.8 og da. bare ikke tyne så sinnsykt det..
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Takk for tipset harald, da begynner jeg å spare!
Mvh
Marius
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

bare husk at X kit trenger noen form for motorstyring da, link, tec2 autronic eller no annet programmerbart. turboen er alt for stor til at du vil få det til å funke uten dette..
Post Reply