Bensinforbruk med Supercharger

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Bensinforbruk med Supercharger

Post by AJF »

Jeg tilbakela tirsdag ca 1000km på Danske, Tyske og Nederlanske motorveier med min lille røde, så det gikk greit unna i hastigheter langt over det som er tillatt i Norge, men en ting sjokkerte meg. På de 1000km hadde jeg et snittforbruk på 1,33l pr mil. Dette er jo sykt mye (har litt problemer med at bilen går veldig ujevnt, men dog..). Hvilket bensinforbruk har dere andre med Supercharger??
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Hmmm du kjører vel med en justerbar bensintrykksregulator, disse får bilen til å bruke mye, feks en cosworth skal bruke 0,7-0,9 l per mil på normal langkjøring,(dette fikk eg av en som har cosworth).. 1.33 er over dobbelt så mye min bruker dette, er ikkje bra og kjøre så feit blanding, vasker sylindrene som gjør at det slites mer, og tynner ut olja di etterhvert,, ta en co
test... tror ikkje denne ville kommet igjennom en eu kontroll med denne bensinforbruk,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg brukte 1,2 l/mila. trykket var på 8-10 psi. Høyrefoten var veldig tung. Og heldigvis var UP hjemme...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg har også litt problemer med at bilen går ujevnt. Kan tenkes det er fordi blandinga er for fet, men merker at bilen går bedre med slik blanding..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Kanskje litt offtopic, men for bygge under påstanden fra cosworth-eigeren så kan det nevnes at jeg på mine sommerturer frem og tilbake fra vestland til østland, har lagt på 0.75-0.85 på langkjøring. Og da med delvis tung høyrefot og mange forbikjøringer.

Turbo/emanage og ca.7-8psi ladetrykk. Dette er faktisk ikke mer en bilen brukte på pen langkjøring som na, så det må man jo være fornøyd med!
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Post Reply