Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Siden du kjører uten trykkluft er det nok ikkje stemplene som er blåst huller i, er nok pakningen din eller ventiler, men rart om ventilene skulle brenne seg på 2 sylindre,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Det er ikke noe uvanlig utlufting av trykk i oljekanaler ?
Ikke noe forsvinnende kjølevann, eller kjølevann som blir grøtete?
Legger ei krone på det vidar sier, eller at det de foringene som holder rundt ventilene som er gåene, men da ville du som sagt merket det med at den lufter ut mye, og at eksosen ville blitt blå.
Ellers har stempelringene/stempel takket for seg
Har du prøvd sylinderlekkasjetest, for å høre etter hvor det kommer hen?
hvit eksos når den starter til slutt. har fyllt på kjølevann noen måneder tilbake, men grøtete veit jeg ikke. Synes den bruker mer olje...sylinderlekkasjetest har jeg ikke prøvd. hva med ventilene, er noen defekte, kan vel det skape kaldstart trøbbel
Det er det ja. Hvis du får tak i sylinderlekkasjetest, ville jeg prøvd det. Da åpner du opp påfyllingen til kjølevann, og ser om det bobler. Hør etter noe susing fra utlufting i blokk/topp, susing i eksosanlegget, eller fra luftfilter.
Det kan jo være noen ventiler som er brent av eller har blitt slitt over år`a. Er du heldig, så må bare ventilsetene og ventiler slipes.
Og hvor mye skal de ha for det ?
Hadde det vært opp til meg, så ville jeg tatt av topplokket, og brukt vakumtester på alle ventilene. Da vil du hvertfall finne ut om det er der problemet ligger.
Skjønner ikkje heilt hvordan de kan annbefalle 8 stk nye ventiler, uten å ha sett.. merkeligt disse verskstedene, og funker ikkje dette så bytter de de resterende då eller, hmmm hadde eg bodd nærmere skulle eg ha hjulpet deg, kos å mekke mazda..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hmm. Jeg ville prøvd en sylinderlekkasjetest, og så skrudd av toppen. Er ikke noe sånn verksted hvor du kan leie plass og skru selv i nærheten da ?
Hvis det er dårlig komp så tyder det hvertfall på dårlige ventiler, dårlig topp pakning eller dårlig stempelfjærer. Og det skal ikke du betale 15 000 for å få fikset, det er jo nesten ikke jobb i det hele tatt.