Hardtop fra England - noen erfaringer?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Rasmus79
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Hardtop fra England - noen erfaringer?

Post by Rasmus79 »

Skal nok klare meg gjennom en sesong uten hardtop, men i lengden virker det som om det er bedre for soft-toppen hvis den slipper storbyens slam og salt.
Jeg har funnet et sted i England som tar ca £800-850, men i tilleg kommer jo frakt og moms(?). Siden deres er http://www.mx5hardtop.co.uk/Hardtopsales.htm
Noen har hatt noe å gjøre med dem?
De har oppvarmede bakvinduer som jeg jo kan se fordelen med.

Jeg ser også brukt som et alternativ, og da virker det jo fra tidligere tråder som Sverige er det beste alternativet. Ved brukt må jeg jo mest sannsynligvis male om (har en ganske spesiell farge, Art vin red, så jeg har ikke for store forhåpninger om å finne en brukt til salgs i riktig farge).
Omlakkering er rundt 2500kr? Stemmer det? Har dere isåfall noen navn i Oslo området å komme med der dere har hat gode erfaringer?

Takk for tips.
Rasmus
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Regner med at frakt og mva blir en del..

Har hørt at det ikke er så lurt å kjøpe uorigianl HT.

Når det gjelder kjøp av HT, så lønner det seg å kjøpe på sommeren.
Av og til selges det billige HTer i Sverige.
Men det spørs hvor langt du må kjøre for å hente den.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Rasmus79
1000 RPM
1000 RPM

Post by Rasmus79 »

Jeg får smøre meg med litt tålmodighet og vente til sommeren. Det høres ut som en god ide.
Men det du tar opp med uorign. vs orign. er et godt poeng. Altså både kvalitet men også om det passer...
Når jeg ser etter brukt - er det noe spesielt jeg skal se etter for en 2001 årgang? Går utifra at jeg ikke kan kjøpe hardtop fra alle år? Men er det en spesiell grupe med årgang av hardtops som passer på min bil?
Sorry hvis dette er totalt newb spørsmål, men jeg har søkt litt på det på google uten å bli noe særlig klokere.
Tnx
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Som eg forstår det så selger de kun orignale hardtopper, står her http://www.mx5hardtop.co.uk/
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

HT fra 1990 passer på biler fram til 2004
den nye som kommer neste sommer ser ut til å ha en annen festemekanisme, og vi da sikkert ikke passe.

Av min erfaring så er orignale best å omlakkere, da de er lakkert fra Mazda selv og har vel sjelden lakkbobler o.l. Etter mine observasjoner så har jeg sett mest lakkskader (bobler o.l) på HT'er som er kjøpt i uten lakk, får så å bli lakkert i eiers ønsket farge. Er meget vanskelig å unngå bobler da det er glassfiber i ht. Dette er vel nevnt tidligere på dette forumet.

arrester meg hvis jeg har feil her :D da dette er mine observasjoner
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518

Post by Fred »

Vidar wrote:Regner med at frakt og mva blir en del..

Skal det ikke være slik at man tar vekk merverdiavgiften fra det landet man handler i og legger til den norske? Noen mente det var slik i england, men ikke usa eller motsatt. Noen som kan 100% bekrefte noe slikt.
Skal uansett betale mva i norge regner jeg med, men kjekt å få tatt vekk f.eks amerikanske vat'en
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

milkwood wrote:
Vidar wrote:Regner med at frakt og mva blir en del..
Skal det ikke være slik at man tar vekk merverdiavgiften fra det landet man handler i og legger til den norske? Noen mente det var slik i england, men ikke usa eller motsatt. Noen som kan 100% bekrefte noe slikt.
Skal uansett betale mva i norge regner jeg med, men kjekt å få tatt vekk f.eks amerikanske vat'en
Stemmer det, v.a.t. skal trekkes i fra. Men det er ikke sikkert firmaet gjør det.
Så står du igjen med en pris X, Så kommer frakt som blir Y.
Så tar spedisjonsfirmaet en faktureingsgebyr fra 150 til over 1000 kr (Som blir Z i regnestykket)..
Prisen hjem til norge blir da ((X+Y)*1,25)+Z
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518

Post by Fred »