Noen som vet hvordan spoilern er festet. har 93le, men sitter sikkert orginalt på andre modeller også. Type sveisa rett fast på et heller annet vis eller skrudd gjennom lokket? (får ikke sett det fra undersiden under å demontere litt for mye)
Lekker nemlig vann inn i bagasjerommet. prøver å eliminere noen alternativer hvor det kommer fra.
Hvordan er spoiler festet? (93le)
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
- Status: Offline
Hvordan er spoiler festet? (93le)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Jeg skulle tro spoileren din er limt fast med dobbelsidig tape. det kan jo være den er boltet fast men da burde du jo kunne se det på innsiden.
Har du sjekket at pakningen rundt åpningen til bagasjerommet er hel? Kanskje det er denne som gjør at du får vann inn i bagasjesommet.
Jeg har aldri hørt om noen mx5 som er levert med spoiler originalt. Skulle tro dette har vært tillegssutstyr. Noen som vet bedre?
Har du sjekket at pakningen rundt åpningen til bagasjerommet er hel? Kanskje det er denne som gjør at du får vann inn i bagasjesommet.
Jeg har aldri hørt om noen mx5 som er levert med spoiler originalt. Skulle tro dette har vært tillegssutstyr. Noen som vet bedre?

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Re: Hvordan er spoiler festet? (93le)
Jeg vil tippe at vannet kommer inn via baklyktene... et meget vanlig problem på disse bilene. Det som skjer er at pakningen rundt baklykteglassene blir morken, og alt vannet som samles i rennen rundt bagasjeromsluken renner bak, og passerer lyktene. Dermed skal det ikke mye til før vannet renner inn. Jeg skrudde ut lyktene og mettet pakningen med silikon + at jeg la på litt "flytende" pakningsstoff. Bagasjerommet har vært tørt siden. Nå er det visst noen som sier at silikon ikke er det mest heldige å bruke for lakken, men jeg har ikke sett noe tegn på det.Fred93LE wrote:Noen som vet hvordan spoilern er festet. har 93le, men sitter sikkert orginalt på andre modeller også. Type sveisa rett fast på et heller annet vis eller skrudd gjennom lokket? (får ikke sett det fra undersiden under å demontere litt for mye)
Lekker nemlig vann inn i bagasjerommet. prøver å eliminere noen alternativer hvor det kommer fra.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Fred
- 7200 RPM
Har fått svar på hvordan de er festet så tipper jeg tar de av for å se etter rust og slik i samme slengen, men er nok ikke der det lekker. er vist små skruer med forsegling rundt. er ikke så stort hull at det kan komme så mye vann.. satser på lista og bytter den
Helt vanlig misforståelse... det henger mange dråper i "taket" på bagasjerommet, slik var det hos meg også... men det er bare fordi vannet fordamper opp der, og IKKE fordi vannet trenger inn der oppe.Fred93LE wrote:vannet ligger i "taket" på bagasjerommet. ikke i rommet.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- 2000 RPM
- Fred
- 7200 RPM
Det er nok mer enn bare fordamping gitt. men skal ta opp lista og se gjennom karosseriet rundt den regn renna og se om det er noen hull.
Tipper et lite hull i karosseri over batteri. (der er det masse vann) og generelt lekk i lista
Tipper et lite hull i karosseri over batteri. (der er det masse vann) og generelt lekk i lista