Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nå har jeg satt på vinterhjula. 175/65 på originalfelg.
Bilen er mye behageligere å kjøre, og sporer ikke slik den gjør med sommerhjula. (7*16 med et45)
Det eneste negative er at den har et lite vektskift med en svak overstyring når jeg går litt friskt inn i en sving.
Skyldes dette 65 profilen på vinterhjula, dårlig kvalitet på vinterhjula eller er støtdemperene bak begynt å gå... Jeg har økt dekktrykket bak for å kontrollere dette, men det hjelper ikke nok.
Ingen kommentarer på eu-kontrollen i sommmer, så støtdemperene har ikke begynt å lekke..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
På min er det motsatt, kjenner sporing med vinterhjula 195-50.15 men ingen ved bruk av mine 18" sommer med 215-35 får også lettere vannplaning med vinterhjula..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
midget77 wrote:Nå har jeg satt på vinterhjula. 175/65 på originalfelg.
Bilen er mye behageligere å kjøre, og sporer ikke slik den gjør med sommerhjula. (7*16 med et45)
Det eneste negative er at den har et lite vektskift med en svak overstyring når jeg går litt friskt inn i en sving.
Vektskiftet og overstyringa er det som forundret meg mest. De som har 15" med 50 eller 55 profil, hvordan er vekskift- (svak krenging utover) og overstyring hos dem?
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
På min så må eg få bilen til å svinge før eg legger den inn i svingen med vinterhjula, ellers så kommer den ut, savner sommerhjula eg, men regner med min vil henge bedre og lettere å kjøre når alle følehornene er vekke på dekka..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..