Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lille meg har ikke testa toppfarta ennå 8O
Vel, jeg fikk ikke gjort det i natt heller. For plutselig smeller det som om jeg får verdens største stein i ruta. Det blir j..lig bråkete og jeg kjenner en kald trekk på høyre side.
Bremser ned og ser etter et digert høl i ruta. Ikke tegn til stein-sprut, men kallesjen er i fred med å åpne seg ( ca. 2cm ) ved høyre festepunkt.
Regner med det er bare å justere litt på festene, så sitter det som det skal?
Hehe liker du ikkje smeller, har kommet til litt i overkant av 200 eg, men gav meg, tror nok ikkje eg ville fått så utrolig mye mer heller, gikk rimeligt raskt opp til over 180, der drøyde det.. men spørsmålet er hva er dette med skikkelige målinger, skulle ha lånt en gps og målt,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
sitat hentet fra en mail jeg fikk av han for en stund siden:
"Husker jeg yppet meg med en Corrado
VR6 på autobahnen. Lå rett bak han i fra 140 og helt til sperra plutselig
slo inn på 225 km/t. Han med Corrado'en lurte veldig på hvordan den lille
gule MX5en kunne holde følge med hans VR6er. "
speedometeret mitt viser nøyaktig virkelig fart på ihvertfall 70km/t og 100km/t. vet ikke hvor mye/eller om det endrer seg opp til 225km/t fra der..
Hvor fort det gikk, er ikke så farlig. Det som overraska meg litt er at vinden tar såpass tak i taket at jeg ufrivillig kunne kjørt cab. Glad det ikke skjedde nå og ikke i 200 knykk i venstrefila på Autobahn.
Har hatt 205 med lysa nede, og kommer ikke over 190 med lysa oppe
(Om eventuellt kjøper ser denne posten, så kan du trøste deg med at du kommer til å prøve selv)
hehe
Mvh
Marius
Jeg husker at de på 70 tallet snakket om at en MG midget hadde toppfart på ca 100 mph med kallesjen lukket, og ca 90-95 mph med kallesjen felt ned.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Merker at i allefall min virker slappere med kalesjen nede, merker også ett høyere forbruk på bensin...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Jepp... Hadde akkurat samme resultat som Kodvaag da jeg hentet min i tyskland. Lurer på hva jeg hadde klart i dag? Er vel helst giringen som setter en stopper - ser ut som at ~215-220 er max for 1.6 drivverket.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Har hatt 210 paa min med lykten oppe og noe over 220 paa spedometeret (218 GPS km/t) med lyktene nede paa min Supercharger bil.
Naar man bor i Nederland er det ikke langt til Tyskland og autobanen for aa teste litt... he he
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)