Er dette orginalt på bilen ;-)
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Er dette orginalt på bilen ;-)
Fant denne i kanalen når jeg tok av innerskjermen...
http://www.displayit.no/miata/DSC00541.JPG
http://www.displayit.no/miata/DSC00543.JPG
Skal bilen komme orginalt med enn 10/11mm ledd pipe :roflmao :roflmao
http://www.displayit.no/miata/DSC00541.JPG
http://www.displayit.no/miata/DSC00543.JPG
Skal bilen komme orginalt med enn 10/11mm ledd pipe :roflmao :roflmao
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Jeg ba de bytte blinklys olje på forrige service. men det ser helt tomt ut i rommet bak blinklyset på siden der. De var sikkert ikke ferdig siden pipenøkkelen lå igjen. har nå sveiset igjen fra hjulbuen og fylt på olje via blinklyshullet til det renner over. eller skulle det bare være 1cm under hullet? husker ikke. lenge siden jeg har skrudd bil 8ORotaryPower wrote:Rimelig rått. Må ha blitt standard-utstyr da de byttet blinklys-olje.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Dersom du ber om bytte av blinklys-olje er det vanlig praksis at de kryssbytter oljen, dvs oljen fra blinklyset venstre foran byttes med den som er høyre bak osv. (Altså i prinsippet mye det samme som når man kryssbytter hjul på bilen.)
Du må gi tydelig beskjed til verkstedet dersom du ønker ny olje. Den koster flesk, men du kan lage den selv av gammel symaskinolje og eplesaft.
Du må gi tydelig beskjed til verkstedet dersom du ønker ny olje. Den koster flesk, men du kan lage den selv av gammel symaskinolje og eplesaft.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
quote Enthusiast Workshop manual "old sewing machineoil (only dot-23.2) and tomatojuice"John_91BRG wrote:gammel symaskinolje og eplesaft.
Tror du må sjekke kunskapen din litt mer... eplesaft. haha
Skulle likte å sett bilen kjøre etter å ha brukt eplesaft...
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
I boken "Das historie of das blinck-leucht" av Otto von Blinck Jr. står det helt klart på side 14, paragraf 3, avsnitt 2.a:
man müssen immer das blink-leucht mit apfel-saft etterfüllen (eller noe sånt, husker ikke ordrett...)
Som alle vet, er Otto Von Blinck Jr. sønn til oppfinneren av blinklyset og en av de fremste autoriteter når det gjelder blinkende og roterende lys. Å påstå at han ikke vet hva han snakker om, finner jeg sterkt fornærmende på hans vegne!
Det er viktig å påpeke at man alltid må bruke gammel symaskinolje, blander man ny symaskinolje og eplesaft blir som regel utfallet katastrofalt (selv om min bestefar gjorde det på en Opel Käpitan i 1952, og bilen gikk uten problemer etterpå!)
Forøvrig er det et velkjent faktum at man ofte bruker tomatjus, men det skjer som regel i land vi normalt ikke liker å sammenligne oss med!
man müssen immer das blink-leucht mit apfel-saft etterfüllen (eller noe sånt, husker ikke ordrett...)
Som alle vet, er Otto Von Blinck Jr. sønn til oppfinneren av blinklyset og en av de fremste autoriteter når det gjelder blinkende og roterende lys. Å påstå at han ikke vet hva han snakker om, finner jeg sterkt fornærmende på hans vegne!
Det er viktig å påpeke at man alltid må bruke gammel symaskinolje, blander man ny symaskinolje og eplesaft blir som regel utfallet katastrofalt (selv om min bestefar gjorde det på en Opel Käpitan i 1952, og bilen gikk uten problemer etterpå!)
Forøvrig er det et velkjent faktum at man ofte bruker tomatjus, men det skjer som regel i land vi normalt ikke liker å sammenligne oss med!
Last edited by John_91BRG on 18 Nov 2005, 13:41, edited 2 times in total.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Bra observert!
Det er utrolig nok ikke mange som er klar over 'frihandelsavtalen med blinklysolje' fra 1982! Denne danner pr i dag grunnlaget for 73.24% av all oljeeksport fra Norge, og har sørget for at vi er en av verdens rikeste nasjoner.
Visste du forresten at vi snart kan bruke sel-olje i stedet for gammel symaskinolje? Bruk av selolje med Omega-3 kommer til å redusere friksjonen i blinklyset, og dermed sørge for økt Blinck-effekt.
Eneste problemet nå er Greenpeace, som ikke liker at man må gjennomsnittlig må slakte 7 sel for å få nok til en bil (lastebiler og tilhengere er da ikke inkludert).
Hvar er problemet, spør nå jeg? Alternativet er jo å tømme 9 gamle symaskiner, og dermed gjøre de ubrukelige! Er det noe bedre da???
Det er utrolig nok ikke mange som er klar over 'frihandelsavtalen med blinklysolje' fra 1982! Denne danner pr i dag grunnlaget for 73.24% av all oljeeksport fra Norge, og har sørget for at vi er en av verdens rikeste nasjoner.
Visste du forresten at vi snart kan bruke sel-olje i stedet for gammel symaskinolje? Bruk av selolje med Omega-3 kommer til å redusere friksjonen i blinklyset, og dermed sørge for økt Blinck-effekt.
Eneste problemet nå er Greenpeace, som ikke liker at man må gjennomsnittlig må slakte 7 sel for å få nok til en bil (lastebiler og tilhengere er da ikke inkludert).
Hvar er problemet, spør nå jeg? Alternativet er jo å tømme 9 gamle symaskiner, og dermed gjøre de ubrukelige! Er det noe bedre da???
Last edited by John_91BRG on 18 Nov 2005, 14:17, edited 1 time in total.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Jeg er i ferd med å fylle på mer bremsevæske, det som ligger i lyset bak og får det til å se ut som et akvarium der, kan jeg da bare toppe opp med "light oil" eller har dere noen andre anbefalinger?
Fant desverre ikke noe info om bremsevæske i boken til otto von blinck. Dette kan jo selvfølgelig være fordi min tysk er særdeles dårlig.
Fant desverre ikke noe info om bremsevæske i boken til otto von blinck. Dette kan jo selvfølgelig være fordi min tysk er særdeles dårlig.