Hva ligger prisen på en miata/mx5 1.6 motor som har gått 100-150k km som passer i en 91'? Gjerne med girkasse.
Har lyst til å høre meningen til folk om en liten sak.
Har en miata som drikker litt olje, har gått 150k miles, slitt i lakken og har hardtop. Den har også ett diskret stylingkit.
Tror dere jeg får mest igjen for den om jeg selger den som den står, eller å bytte motor og hellakkere den, samt bygge anlegg, senke og kaste på noen fetere felger.
Tenker da på om oppussing vil lønne seg, eller om jeg bare kaster pengene ut av vinduet.
Hva tror dere jeg får solgt min bil for, i sommersesongen?
Og hva ville den ca gått for med en motor som har gått det havle, ny lakk, senka og anlegg.
selge bil som den står vs. oppussing før salg.
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Tror egentlig du får mest igjen å selge den som den er.. Spørs jo hvor ille den ser ut da..
Rubbing og polering kan gjøre underverker på lakken...
Er ikke sikkert det koster så mye å fikse oljelekasjen..
Tror egentlig ikke du får igjen pengene som du evt legger i ved hellakkering+anlegg+felger
Evt selge Ht og bil hver for seg. kan kansje lønne seg.
Rubbing og polering kan gjøre underverker på lakken...
Er ikke sikkert det koster så mye å fikse oljelekasjen..
Tror egentlig ikke du får igjen pengene som du evt legger i ved hellakkering+anlegg+felger
Evt selge Ht og bil hver for seg. kan kansje lønne seg.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Hmm blir som vidar sier her ja, ta en polish og selg denne. du må nok ha nye stempel/ringer på denne motoren,, hadde selv en som var gått over 200k miles. byttet først tetninger på toppen, det hjalp ikkje så det ble en ny blokk. først da gav det seg, selg heller denne til en som ønsker seg ett vinterprosjekt..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
så det er sakt så har jeg anlegget liggende fra en tidligere bil, felger tenkte jeg å skaffe brukt, samt selge de som står på. Og hellakkering: Har snakket med en kar som mente jeg slapp det. Bilen ha rvært hellakkert opp en gang før, av en AMATØR, så det har blitt gjort litt dårlig grunnarbeid så lakken slipper i kandene. Lakkereren mente det gikk an å ordne det ved å slipe ned alle kander og legge i lakk der, samt slipe ned allt klarlakk på bilen og fylle på nye lag, uten å fylle på ny farge over det hele. Itilegg kunne han gjør jobben svart..
Noen som skifter mening da?

- MagnusAntony
- 7200 RPM
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
er ikke lett å si hva du kan tjene mest på... men jeg ville ikke kjøpt bilen din etter en hellakkering til 8000,-friskus wrote:Har nå sjekka litt rundt. Får omlakkert bilen for 8000 kr, og ny motor for underkant av 10 000, da muligens en 1.8 L isteden. blir da snakk om å koste på bilen litt over 15000. lurer på om jeg har noe å tjene på det..?
da ville jeg heller kjøpt den for 8000,- mindre og lagt ut mer for en lakkjobb...
En 1,8 liter i en NA er nok attraktivt da... (men så var det godkjenning..)
det er min mening, sikkert ikke representativt for folk flest...

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Okey. lakkeringen blir gjort svart av en som har jobba som alkkerer i mange år. så det er sakt. Sjekka også opp det med godkjenning. Så ut til at d skulle gå greit, men at det vasnkelige var å få tilpasset motoren. Men uansett så blir det ny motor ser d ut til. blir sikkert en 1.6 igjen.EspenSort92 wrote:er ikke lett å si hva du kan tjene mest på... men jeg ville ikke kjøpt bilen din etter en hellakkering til 8000,-friskus wrote:Har nå sjekka litt rundt. Får omlakkert bilen for 8000 kr, og ny motor for underkant av 10 000, da muligens en 1.8 L isteden. blir da snakk om å koste på bilen litt over 15000. lurer på om jeg har noe å tjene på det..?
da ville jeg heller kjøpt den for 8000,- mindre og lagt ut mer for en lakkjobb...
En 1,8 liter i en NA er nok attraktivt da... (men så var det godkjenning..)
det er min mening, sikkert ikke representativt for folk flest...
- Fatboy
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 764
Hvorfor ikke legge den ut til salgs nå og se om noen biter på?
Er prisen riktig så vil du få solgt den til en som vil bygge opp igjen med egen stil.
Kilometerstanden er etter min mening en killer når det gjelder å tjene penger på å lakke, kjøpe motor osv.
Få den ut på salgsmarkedet. Nysgjerrig nå skjønner du!
Er prisen riktig så vil du få solgt den til en som vil bygge opp igjen med egen stil.
Kilometerstanden er etter min mening en killer når det gjelder å tjene penger på å lakke, kjøpe motor osv.
Få den ut på salgsmarkedet. Nysgjerrig nå skjønner du!
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Hvis erfaring hadde vært ensbetydende med at man gjør bra arbeid.. så hadde alt i arbeidslivet vært enklere..friskus wrote: Okey. lakkeringen blir gjort svart av en som har jobba som alkkerer i mange år. så det er sakt. Sjekka også opp det med godkjenning. Så ut til at d skulle gå greit, men at det vasnkelige var å få tilpasset motoren. Men uansett så blir det ny motor ser d ut til. blir sikkert en 1.6 igjen.

(Ingenting er bedre enn å få kvalitet grisebillig... men jeg ville vært skeptisk..)
Men seff... hva som ligger i de 8000,- vet jo ikke jeg...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata