Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg hadde bilen min inne til kontroll/reparasjon av den berømmelige veivtappen her i høstes. I den forbindelse så ble veivaksel-pakningen byttet, da denne var sliten og lakk MYE olje.... Det var et salig syn av oljesmørje nedi der, ifølge verkstedet.
Så der fikk jeg forklaringen på hvorfor bilen min har brukt så mye olje de siste årene.
Så til de av dere som sliter med høyt oljeforbruk også etter at dere har byttet diverse andre opplagte pakninger som CAS og slikt.
Sjekk denne veivakselpakningen så får dere kontrollert veivtappen i samme sleng.
Bilen min lekker ikke lenger
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
glaibilenmin wrote:Kor det var ett salig søl?
Nedi plast dekselet under motorn eller?
I følge mazda så var det masse oljesøl rundt der hvor veivtappen sitter og et godt stykke oppover. Det er vel regreima som har virvlet opp olja tipper jeg.
På utsiden har det vært mye søl på undersiden av det plastdekselet som dekker kamakseldrevene (eller hva de heter). Mazda vasket pent opp og jeg kan ikke se antydninger til nytt søl her, så da regner jeg med at dette var olje som regreima har tatt med seg opp. Ikke vet jeg
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35