For høye verdier på avgasser.
Moderator: Styremedlemmer
For høye verdier på avgasser.
miataen min ble ikke godkjent da den hadde for mye avgasser. 0,5 og 0,3 var maks. Noen som har noe formening om hva det kan være. Ting jeg bør teste FØR jeg skaffer katalysator. Har alt bestillt nytt luftfilter og skal teste med det. Kan andre oktan på bensin forminske avgasser? Bytte olje? Dyserens? Kondensfjerner? Tennplugger?
Trenger hjelp da jeg har en to uker før de tar skilta mine!
Trenger hjelp da jeg har en to uker før de tar skilta mine!
Hei
Jeg gikk fra 0.6 til 0.3 ved å få ny lamda, kan det være den som er røket?
Jeg gikk fra 0.6 til 0.3 ved å få ny lamda, kan det være den som er røket?
Medlem nr. 353 <br>X- 1.6l, 1995 Mica Merlot, beige int., HKS Turbo Kit, Effektanlegg med 2 "Laser" endestusser, div.kromdetaljer i interiør, el.vinduer, krom bagasjerack, Lexus lykter, IL Motorsport strut bar, Hard Dog Stainless steel M2
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Status: Offline
noen som snakka om sånn gratis måleautomat hos biltilsynet.RotaryPower wrote:Er vel noen som tar mye, og da mener jeg MYE kondensfjerner (eller annet stoff) i bensinen, og da kommer de innenfor. Skal se om jeg kan leite opp hvor jeg leste dette. Har du tilgang til eget målesystem?
har kjøpt luftfiler nå, skal stikke å kjøpe dyserens i mårra, og muligens noen nye plugger. skal også prøve med kondensfjerner. tenkte å pøve litt diverse før jeg går drastiskt til verks og skifter kat. Hvor skaffer jeg billig lambda som ikke er noe knuff med å få bytta..?
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Vis du kjører på metanol så skal du få denne igjennom euen,
men da må du skaffe dette, de selger vel dette i sverige på noen utvalgte stasjoner, leste om dette tidligere på www.miata.se

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
Det kan ofte hjelpe å skifte olje, skifte plugger, luftfilter evt også pluggledninger justere tenning + +.
Hvis du leverer bilen til en "tune-up" hos noen som kan motorer vil det kunne hjelpe deg, og evt kan de si hva som er galt.
Min er fra 1989, har 117 k miles på telleren og gikk gjennom uten kommentarer.
Jeg tok eu-kontrollen i forbindelse med service på Mazda i Fredrikstad, og jeg forsto på dem at når de har bilen på service skal de stille motoren slik at den går korrekt. Hvis den da ikke klarer eu-kravet gjør ikke de jobben sin.
De demonterte og smurte opp kaliperne bak også. Det kan være litt klønete når de ikke er i orden fordi disse er unike for miate (svjv)
Hvis du leverer bilen til en "tune-up" hos noen som kan motorer vil det kunne hjelpe deg, og evt kan de si hva som er galt.
Min er fra 1989, har 117 k miles på telleren og gikk gjennom uten kommentarer.
Jeg tok eu-kontrollen i forbindelse med service på Mazda i Fredrikstad, og jeg forsto på dem at når de har bilen på service skal de stille motoren slik at den går korrekt. Hvis den da ikke klarer eu-kravet gjør ikke de jobben sin.
De demonterte og smurte opp kaliperne bak også. Det kan være litt klønete når de ikke er i orden fordi disse er unike for miate (svjv)
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Tipper det er noe mer enn bare plugger/luftfilter iogmed at det tross alt skal en del til å ikke få den godkjent. Min gikk også gjennom uten problemer med turbo og mye mer bensintilførsel enn normalt. Tipper katalysatoren er gåen, eller noe annet som får den til å gå helt feil. (som lambda-sensor, afm, etc...)
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo