Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hørte en rar lyd fra bilen når jeg gikk ut for å hente posten ista, så sjekka jeg nedi motorrommet og der så jeg det reimhjulet som reima til servo og dynamo sitter på rista/skrangla ca 0,5-1cm opp og ned!!? Dro hjem for å prøve å stramme men det hjalp ikke, hva skal jeg gjøre? Har ikke lagt merke til dette før
Mvh
Marius
Er det liksom litt usynkronisert "ventilkakkling" ?
Udefinerbar metall mot metall lyd? Er uansett helt j****g å høre på, og hvis motor trekker ujevnt.. da er det fare for veiv prob. Men..sjekk mitt innlegg på skrapa veiv og sjekk om det er noen i likhet med dette
leste nå at for stramme reimer kan skade veiva, regner med at det er det som har skjedd stramma reima igår, den var jo ny og enda skreik den no Jævli.. derfor jeg stramma igjen. håper det er noe annet..
Noen som vet hvordan reimhjulet på denne motoren oppbygd?
Er det støpt i en komplett del, eller er det to deler som er vulket sammen med gummi?
Er noen biler der reimhjulet er vulket for å fungere som en svingningsdemper, og det hender innimellom at vulken løsner. Det vil da se ut som om hele reimhjulet har løsnet, mens det i realiteten bare er den ytre delen som er løs.
Mener at det er støpt i en del på pinglemotoren min (dvs 1.6). Er dette likt på 1.8 motoren også?
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia