Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har en bil som lekker kjøleveske. Bestillte nye silkonslanger fra MX5parts og skiftet alle slangene unntatt en da jeg ikke helt forstod hvor denne skulle sitte. Bilen tømtes fortsatt for væske. Skiftet så vannpumpe, registerreim og termostat. Probmlemet ble ikke borte. Men så i dag i nysnøen fikk jeg se små blå prikker. Jeg fant fram lommelykta og fant lekasjen. Den slangen jeg ikke skiftet som har delenummer BPE8 13-681 og sitter på undersiden av innsugsmanifoilen. Det er umulig å se noe her, så spørsmålet blir:
Hva må jeg fjerne for å komme til her? Eller hvordan skifter jeg denne slangen?
Har nå funnet ut at det ikke er slangen jeg trodde det var. Det lekker på baksiden av motoren (inn mot kupeen) i nærheten av temperatursensoren. Det går en slange fra oljekjøleren og inn der, trodde det var denne,men den skal jo ikke inneholde frostveske??
Har nå skiftet slangen. Det var en forferdelig drittjobb der jeg måtte fikle med ei nebbtang i ca en times tid. Måtte heise opp bilen og gå inn nedenifra for å få løsnet slangen under innsugsmanifoilen. Det ver nesten værre å få slangen på igjen, men nå er det gjort og bilen lekker ikke lenger!!