Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen som har en oppskrift for å sette inn blinklys i ytterste delen av lyktene som bare lyser når mange blinker (ikke slike som lyser gult konstant, men blinker sterkere når man setter på blinklyset.
Skal ha inn Turnsignal airintake
men må vel fikse så jeg har blinklys på det lille lyset som er igjen. heller holder det med side blinklysene?
og kan man bli "tatt" for å ikke ha parklys?
(snakk om å alltid kjøre med låvedørene oppe)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Sannelig ikke sikker på hva du mener, men jeg prøver meg på å gi et svar basert på hva jeg gjorde når jeg bygde om min bil (solgt for lenge siden)
I de lysene du har foran nå har du 2 lamper på hver side. 1 park og 1 blink. Dette er ikke samme pære.
Når du så klasker inn air-intakes har du altså den situasjonen at du har bare en sokkel. I den sokkelen setter du inn parklyset. OBS! Her må du stikke ned på bensinstasjonen og kjøpe pærer som ikke er så store i glasset (type 21/5), men de som har samme sokkel, 1 glødetråd og litt mindre glass. Kjøp så mange watt som en normal bensinstasjon har. Hvorfor? Vel, det kan lett bli aaaltfor varmt om du bruker den type pære som har stort glass. Den kommer rett og slett for nært plastglasset i selve air-intake'et og så begynner det å ryke....
Du har nå løst problemet med parklys. Hva så med blinklys?
Jo, nede på støtfangeren har du jo refleksene. Når jeg gjorde dette måtte jeg bore hull på baksiden av refleksene og legge opp strøm / sokkel / pære for å få lys i disse. Igjen, så sterke pærer som mulig. Disse vil kun lyse under blinking så jeg kan ikke se for meg at det skal være et problem med at noe skal bli for varmt.
Forleng ledningene fra blinklysene og dra de ned til refleksene.
Funket fint for meg. Lovlig er det ikke, men det duger da disse refleksene står såpass på skrå at blinkingen også kan ses forfra når man står foran bilen.
Mulig du har har lys i disse refleksene allerede. Da må du eventuelt koble om slik at de går over til blink når blinklyset aktiveres.
Ps! Parklys og små kjørelys i kombinasjon gjør at du slipper å kjøre med låvedørene oppe. Eller du kan kjøpe low-profile lykter og kjøre med lyktene oppe hele tiden. Fint som f a e n.
Bare et forslag. Mulig dette ikke passer til din bil.
Du skjønte riktig. dvs jeg tenkte på blinklys der du satte parklysene. (min løsning ville ikke hatt parklys i det hele tatt)
Får se hva jeg gjør siden jeg antageligvis ikke ender opp med å kjøre lovlig (uten blinklys foran).
Men blir jo ulovlig uansett hvordan jeg gjør det.
Men fordelen med den løsning er jo å montere tåke/kurv lys etterpå og kunne kjøre uten låvedørene..
kjipe er å måtte bygge om alt om jeg blir stoppa og de ikke liker at jeg ikke har blinklys foran, men to stk på siden.
har sokkel og kort ledning på sidereklektorene, så alt er klart der, men kobler jeg disse rett inn på blinklysene det jo ikke helt stemme da mine blinklys foran lyser konstant gult hele tiden. må antagligvis koble om slik at det kun komme rstrøm når jeg blinker. men kan ta dette problemet siden.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Lyser alle miata'er standard gult hele tiden eller er min bygd om?
der blinklyset er står det en 5w/21w pære som lyser konstant 5w og blinker 21w når jeg skal blinke. er det sånn på alle? utrolig kjipt utseende med den konstante gul/orange fargen...
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Så du har kjøpt deg TSI du å, Fred.. Jeg venter på mine fra lakkeren, gleder meg som en guttunge! Har også lurt på samme spørsmål som deg.. Hva skal man prioritere. parklys eller blinklys? Begge to er jo like ulovlig virker det som..
Skal man ha blink må man bygge om sokkelen, tror jeg.. Har hvertfall blitt fortalt detta, har ikke sett på min, men kan jo fort sjekke når jeg får tilbake min.
Dårlig løsning å teipe fast. Ser veldig "halvt" ut å sette inn noe inn i luftinntakene, da blir jo poenget med luftinntak borte. Kommer til å se rart ut også.
Jeg hadde satset på blinklys i sidelysene/refleksene og 21/5 watts parklyspære i TSIene og med bryter for 21/5 watt i coupeen.
Veeeeel.. Var ute å monterte mine nå, og sannelig passet den store lyspæra inn i sokkelen.
Med det resultat at jeg fikk blinklys, og ikke parklys i den ytterste delen.
Min miata som er rar, eller har alle blinklys på den store sokkelen?
RotaryPower wrote:Veeeeel.. Var ute å monterte mine nå, og sannelig passet den store lyspæra inn i sokkelen.
Med det resultat at jeg fikk blinklys, og ikke parklys i den ytterste delen.
Min miata som er rar, eller har alle blinklys på den store sokkelen?
Er det samme type pærer i disse som i den store delen på originallykten?
Da kan du samle park og blinklys i samme lykten ved å bruke en orange 21/5W pære. Du får riktig nok orange parklys, men slik er det vel på original Miata uansett? Er det ikke slik at det originalt er park/glidelys og blinklys i den store delen, mens den lille delen ytterst ikke er i bruk?
_________________
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.