angående senkefjærer fra b&g
Moderator: Styremedlemmer
De fleste leverandører leverer mer enn en type senkesett/fjærer til MX-5, så hele denne debatten om at det ene er bedre enn det andre blir temmelig meningsløs når man ikke spesifiserer hvilken type man snakker om. F. eks. har Eibach flere typer fjærer, der Racing-typen er langt bedre enn Sport-utgaven. Så vidt jeg vet gjelder det samme for Koni, som også har mer enn en variant.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Ja vet at de leverer flere enn ett kit, vet at racing til eibach er bra, men pro kitet er heller labert, her er det pro kit det er snakk om, eg har hatt dette på mine begge mxer, den ene 323 eg hadde, det står på vw golf 4 til samboeren, eg har testet dette ut, eg har også testet andre enn dette også, så eg kan sammenligne,har testet ut endel senkesett i min bil kariere, Legger også inn ett sitat fra flying miata, disse har jo meget god peiling på senkesett til miata og de legger inn en uttalelse om disse eibach pro kit, og eg sier meg meget enig, Sitat: Ground Control coilover kit for KYB-AGX shocks
Ground Control coil-over kit for KYB AGX shocks. Actually, technically all Miata shocks are coilovers, but these have threaded spring perches in order to give you control over the ride height. Racers know that a good race car needs to be cornerweighted and this is done with the adjustable perches. If you change the ride height, you will need to realign the car.
Kit includes threaded perch for height adjustment, Eibach race series springs. 375 lb./inch front spring rate, 250 lb./inch rear. Don`t confuse these with the Eibach Pro-Kit Miata-specific springs, which we don`t recommend for the Miata.
Ground Control coil-over kit for KYB AGX shocks. Actually, technically all Miata shocks are coilovers, but these have threaded spring perches in order to give you control over the ride height. Racers know that a good race car needs to be cornerweighted and this is done with the adjustable perches. If you change the ride height, you will need to realign the car.
Kit includes threaded perch for height adjustment, Eibach race series springs. 375 lb./inch front spring rate, 250 lb./inch rear. Don`t confuse these with the Eibach Pro-Kit Miata-specific springs, which we don`t recommend for the Miata.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Nå må det også sies at eg kjører endel aktivt gatekjøring med skikkelige vestlandsveier, som trenger litt extra, kjører man på fine veier og har en vane med å holde fartsgrensene som eg tøyer endel så trenger man ikkje bedre, men merker vel ikkje noen forskjell heller.
så kjøp det dere føler for, men å spare noen få hundrelapper på denne store jobben er tull synest eg, kanskje det ligger noen tester på nettet en plass,, man må også huske at det som kanskje funket på din forrige bil kanskje ikkje er like gode på din neste,

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Status: Offline