Skrapa veiv på NB

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by m1chael »

Jeje... FINAL UPDATE (så langt :roll: ) dere.. og for en dag dette er..hehe :mrgreen:

Snakket med Okkenhaug i morgest og Standveien i morgest ang. reklamasjon og greier, Og etter en liten prat la jeg fram et forslag om at jeg og Strandveien kunne dele regningen min. Dette godtok Strandveien, men de skulle sjekke en siste gang om at Okkenhaug ikke var av med reg.reim når de byttet vannpumpe. Okkenhag hadde avvist at de var av med den i starten, men etter at Strandveien tok kontakt med han som reparerte bilen min på Okkenhaug fant de ut at Okkenhaug hadde vært av med reg.reim.
Enden på visa ble at Okkenhaug betaler halvparten. og Strandveien hadde formulert seg litt feil, så de skulle gjøre som de hadde sagt...nemlig betale halve min del :mrgreen: Så summa sumarium så fikk jeg en regning på 1670 kr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Skal ta en prat med Okkenhaug og fortelle at Strandveien strengt tatt ikke skal betale noe, og at de skal dekke hele rep. selv siden det var de som hadde gjort en tabbe. Men...uansett. Jeg kom nå greit ut av det til slutt.

Jeg må si at jeg er imponert over Strandveien og deres samarbeid. De tilbød seg å fikse bilen før jul hvis ikke Okkenhaug fikk tid til å fikse det, og det var jo Strandveien om fant ut at Okkenhaug hadde leifet litt.

Så... i morgen skal jeg hente bilen, og spøle litt snø :mrgreen: :mrgreen:

Wohoo :!:
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
mxLars
2000 RPM
2000 RPM

Post by mxLars »

:mrgreen: Happy og billig ending før jul smakte bra tenker jeg :wink:

Bra det årna seg for deg!

:idea: Men trodde du visste at regreima måtte av for å nå vannpumpa da 8)
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

så bra :mrgreen: God Jul!
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

motorhead wrote:Drit det der altså.. Har blitt litt smårar selv etter å ha lest om problemene til deg og HansBRG98. NB-paranoia...

Hadde bilen min hos Mazda på Onsdag for å sjekke opp ang. fuskinga som minner noe om det dere har nevnt. Fukt/kondens i 4. sylinder og slitne plugg-kabler kom de fram til. Jeg var 90% sikker på at de blei bytta i fjor. Kablene kommer på Tirsdag. Håper det ikke er noe mer....

Håper du ikke skiller deg fra MX-5`en selv om det har vært litt vel mye i det siste.
har du sjekka opp noe mer da Motorhead :?:
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

HansBRG98 wrote: har du sjekka opp noe mer da Motorhead :?:
Ja, plugger og plugg-ledninger er bytta. Den høres normal ut når den starter nå. Hvis den starter...
Batteriet er dårlig, så det lada jeg i helga. Har ikke kjørt småturer etter dette.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

mxLars wrote::mrgreen: Happy og billig ending før jul smakte bra tenker jeg :wink:

Bra det årna seg for deg!

:idea: Men trodde du visste at regreima måtte av for å nå vannpumpa da 8)
behøver ikke å ta den av..kan slakke litt på den, men som regel blir det søl så de tar den av for å slippe å rense og knote med det i tillegg fikk jeg høre :wink:

men..blir sweet dette her.. gleder meg til å kjøre bil igjen. Vært uten raketten i over 1 mnd.. :|
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

arildh wrote:Hvis bilen fusket mye ville jeg sjekket stramminga på veivbolten og tilstanden til remhjul, kilespor.
Hvis noen (TM) har glemt å stramme den kan det jo ha skjedd at den har løsnet og slitt ut kilesporet = kaos tenning.
var forøvrig dette som hadde skjedd 8O
løs bolt -> slitt kilespor -> 7 grader feiltenning

men hvis noen får prob. med veiva.. Sjekk ut Okkenhaug eller Strandveien auto. 8000 i rep er ikke ille ut ifra det jeg har plukket opp.
Da er alle lager bytta m.m + arb.
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

m1chael wrote:Jeje... FINAL UPDATE (så langt :roll: ) dere.. og for en dag dette er..hehe :mrgreen:

Snakket med Okkenhaug i morgest og Standveien i morgest ang. reklamasjon og greier, Og etter en liten prat la jeg fram et forslag om at jeg og Strandveien kunne dele regningen min. Dette godtok Strandveien, men de skulle sjekke en siste gang om at Okkenhaug ikke var av med reg.reim når de byttet vannpumpe. Okkenhag hadde avvist at de var av med den i starten, men etter at Strandveien tok kontakt med han som reparerte bilen min på Okkenhaug fant de ut at Okkenhaug hadde vært av med reg.reim.
Enden på visa ble at Okkenhaug betaler halvparten. og Strandveien hadde formulert seg litt feil, så de skulle gjøre som de hadde sagt...nemlig betale halve min del :mrgreen: Så summa sumarium så fikk jeg en regning på 1670 kr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Skal ta en prat med Okkenhaug og fortelle at Strandveien strengt tatt ikke skal betale noe, og at de skal dekke hele rep. selv siden det var de som hadde gjort en tabbe. Men...uansett. Jeg kom nå greit ut av det til slutt.

Jeg må si at jeg er imponert over Strandveien og deres samarbeid. De tilbød seg å fikse bilen før jul hvis ikke Okkenhaug fikk tid til å fikse det, og det var jo Strandveien om fant ut at Okkenhaug hadde leifet litt.

Så... i morgen skal jeg hente bilen, og spøle litt snø :mrgreen: :mrgreen:

Wohoo :!:
Jeje..da tror jeg at jeg har vært veeeeel tidlig ute med litt skryt her...desverre!!!

Da er det slik at når jeg fikk igjen bilen så fikk jeg med enda flere problemer...faktisk

Jeg reklamerer nå på en reklamasjon faktisk.

Når jeg fikk tilbake bilen så virka den grei..MEN..Det viste seg det at bilen lakk olje når jeg fikk den tilbake. Det gjorde det ikke når jeg leverte den inn. Så etter en luten stund så dukka det opp litt rare lyder også. Så da var jeg en kjapp tur innom mekonomen på levanger og fikk de til å raskt se hvor det lakk olje. Svaret var at den lakk olje på framsiden. Ved veivtappen. Reklamasjon på arbeid som er utført sa han på Mekonomen.
Så jeg tusla innom Strandveien Auto i forrige uke med bilen og fortalte ståa.. Og da fikk jeg beskjed omat det var noe rart der framme ja. Men om det var deres feil...det kunne de ikke si for sikkert.
Så i dag fikk jeg beskjed om at det viser slik at registerreima var litt slakk faktisk. Begynner å tvile litt på seriøsiteten dems..eller ivhertfall kunnskapene deres. Så siden regreima var løs så hadde det også kommet olje inn på reima og greier. Så det har blitt byttet top-pakning nå da..og det kan vise seg at den berømteservopumpa ikke trenger å være gåen heller...Så jeg er jaggu spent på sluttutfallet på hele dette prosjektet her nå.. Bilen har faktisk vært mere ødelagt/hanlgende enn den har vært frisk. Og det viser seg at dette stammer fra personlige feil fra verkstedene. Så gøy dere.. 8)

Så nå venter jeg i spenning på hva sluttsummen og svaret deres blir. Jeg er ihvertfall rimelig lei av tabbene deres og deres holdning til ikke innrømme feil fra deres side.

Så får vi se hvor lenge motoren blir bra denne gangen..og om det dukker opp senskader eller følgeskader som følge av det som har skjedd fram til nå
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

jepps som eg alltid har sagt den beste servisen utfører dere selv dette har eg sagt til deg også michael. kjøp en bok om du er usikker, har selv opplevd løse bærebruer og oljeplugger som detter av, og justert tenning som viste seg å vera 20 grader feil, noe som er kostbart og irriterende,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM

Post by John_91BRG »

Må virkelig si jeg føler med deg m1chael, du må jo etterhvert ha uoffisiell verdensrekord i motorproblemer!

Hadde det ikke vært bedre å få tak i en brukt motor, og ofre den gamle til havgudene? Den motoren du har nå må ha kostet deg astronomiske summer, for ikke å snakke om alle ergrelsende det medfører.

Håper uansett du får orden på bilen din, slik at du kan nyte sommeren med visshet om at bilen fungerer som den skal,
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

har aliert med med en kompis nå.. skulle hjelpe meg med å skru. Venter bare på om han får eget verksted nå. Da blir det vel overhaling av motor sikkert...hvis den ikke blir bra. Blir vel litt skruing uansett da så.. :) Men så langt har jeg manglet plass og kunnskap og tid. Kan se ut som at dette løser seg framover :)
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
91BRG
4200 RPM
4200 RPM

Post by 91BRG »

Just call if you need me :lol: :lol:
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

91BRG wrote:Just call if you need me :lol: :lol:
and i will

:mrgreen:
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Og skulle du finne ut du hiver motoren ut og slenger oppi en nyere, send meg en pm, :lol: har lyst til å gi denne motoren ett nytt liv eg,, som sagt før så kondolerer eg, tror du er verdens mest uheldige nb eiger, rart du holder ut igrunn,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

Var og hentet bil i dag..og fikk høre av gutta på verkstedet at motoren va noe slapp. Var lite futt i den.. De hadde testa den sa de.. Lurer sterkt på hvilken testing de hadde tatt for seg gitt.. Men uansett... motoren er nå noe slappere enn hva den skal være syns jeg. Så nå blir det diskutering fram og tilbake, men mulig at de skal få gjøre opp for seg ved å bytte motor eller overhale den. Dette er som sagt noe som har dukket opp etter at de har tatt service på bilen.

Og når det gjelder å holde ut... Vi snakker om mx5 her..hehe 8)
nej...får ikke solgt en bil som hangler litt..så..jeg satser på å fikse den opp nå og kjøre den fram til sommeren. Får se om jeg selger den til sommeren eller neste sommer.. Har ikke bestemt meg enda. Ser på alternativer hele tiden..så vi får se. Drømmer sterkt om en Mazdaspeed utgave.. Så vi får se hva som skjer. Er ikke sikkert at det blir mx5 neste gang desverre. Da stiller den nok likt med andre alternativer. Men jeg har satt meh mål som å få filen jeg har nå i ship-shape. Mulig plusse på litt snadder. Vi får se hva fremtiden bringer :wink:
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Post Reply