2006 Mazda MX-5 SE/Standard

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

ja de er jo dyrere, hadde mx-5 vert dyrere hadde nok ikkje eg fått kjøpt meg en slik,,, men nå skal eg mekke litt på s2000, bytte slave og master sylinder på en bil som er kun gått 70k. ser at det er mye mer arbeid å bytte på honda enn mazda, mazda har alltid vert lette å skru på de, det er jo ett stort pluss, Skal ha en god test tur etterpå, :lol: kan komme tilbake med + og - etterpå..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
mxLars
2000 RPM
2000 RPM

Re: 2006 Mazda MX-5 SE/Standard

Post by mxLars »

HansBRG98 wrote:Kanskje du ser etter en spesiell MX-5/Miata....vent på denne!! :mrgreen: Den skal komme til Norge! Kun 3500 eks. skal produseres..men NC er jo nydelig fra før..

koster 27000 USD eller 177000 NOK :wink:
Det er jo ganske mye det - for en bil i USA..

I norge skal det sorte hullet selvfølgelig ha ca. 150.000 til for div. avgifter :cry: (og sikkert en god del mer for 2-literen..)

*mouseover mx5* :
http://www.mazda.no/forecourt/range/index.asp

Bedre & morsommere og finne seg en spekket Mazdaspeed versjon fra Ebay vil jeg tro? :mrgreen: :mrgreen:

2004 rød :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-Maz ... dZViewItem

Blir omtrent det samme som en ny i minste versjon - 150' i avgifter på denne pga årsmodell og ca. 200hk..

*ps*
magnum.no har sjøfrakt og pickup av bil til ca. 15' med forsikring (midwest) 8)
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Mazdafreaks wrote:ja de er jo dyrere, hadde mx-5 vert dyrere hadde nok ikkje eg fått kjøpt meg en slik,,, men nå skal eg mekke litt på s2000, bytte slave og master sylinder på en bil som er kun gått 70k. ser at det er mye mer arbeid å bytte på honda enn mazda, mazda har alltid vert lette å skru på de, det er jo ett stort pluss, Skal ha en god test tur etterpå, :lol: kan komme tilbake med + og - etterpå..
Hondaen var lett å skru på denne også, god å kjøre, var litt morsomt å dra den til 9500 rpm før man girte å traff rett i riktig turtall, Honda har brukt endel mer penger på interiør og slikt, digitalt instrumenter som stemte med gps han hadde montert, god bil, men vet ikkje om de er verd 200000 mer enn en mx-5 fra samme årstall, god motor og gir hadde den, men det har vi også, bare litt mindre hk, ca halvparten.. :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
HansBRG98

NC i Kanada!!!

Post by HansBRG98 »

Ser ut som den er kommet i Kanada 8) fra Miata.net

legg merke til baken, en anelse høy :roll:

http://forum.miata.net/vb/attachment.ph ... entid=2055
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Re: NC i Kanada!!!

Post by steffen »

HansBRG98 wrote:Ser ut som den er kommet i Kanada 8) fra Miata.net

legg merke til baken, en anelse høy :roll:

http://forum.miata.net/vb/attachment.ph ... entid=2055
Det er bare å finne fram vinkelsliperen :P
DonKharian
0 RPM
0 RPM

Post by DonKharian »

Kjøper nok en NC når den kommer :)
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

Autofil bladet har testet NC på Hawaii!!
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

Sendte noen spørsmål til Mazda Europe i Tyskland, bl.a. om hvorfor det mangler 10hk i forhold til den amerikanske, og også om 1.8 motoren kommer andre steder enn Europa, samt om det kommer en spesial versjon til Norge. Her er svaret jeg fikk:

Hej

De första MX-5 kommer till Norge under början av nästa år, troligen i mars. Information kommer på hemsidan när det blir dags för lansering.

Motorprogrammet i USA avviker nästan alltid mot det i Europa, oavsett modell. Det kan bero på en rad olika saker, det kan handla om avgaskrav, olika skatteklasser i en del europeiska länder etc. Jag känner inte till ifall 1.8 kommer att lanseras i USA längre fram, men för närvarande är det endast 2.0 med 170 hk som erbjuds i USA.

Det kan tänkas att vi lanserar en Special Edition längre fram i Norge, men vi kommer inte att lansera den Limited Edition som du för närvarande kan läsa om i biltidningar och dylikt.

Jag hoppas att detta gav dig svar på dina frågor.

mvh

Per Zachrisson
Scandinavian Product Manager

er dere fornøyd med svaret :wink: :?:
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

Er det noen som seriøst tenker på å bytte ut sin NA eller NB, med NC :?:
Bortsett fra DonKharian da :wink:
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

Nå skal det vel nevnes at toppmodellen til MX-5 ligger på 383900,- :roll:
frister ikke særlig mye.. :roll: :roll: typisk...
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

Som det ser ut nå, kommer jeg aldri til å kjøpe NC. Planen er å beholde den jeg har til evig tid og heller kjøpe en mer praktisk bil å ha ved siden av etterhvert.
Skal jeg bytte ut MX-5`en, går jeg opp til Porsche 993 eller Boxster. Jeg har rett og slett den optimale bilen for meg for øyeblikket. Minus ei presse selvsagt :)
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

Mazda har oppdatert sine MX-5 sider