sealed beam vippelykter
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
- Status: Offline
sealed beam vippelykter
Jeg har forstått det slik at US- Miata har slike Sealed beam lykter. Det vil vel si at man må bytte hele reflektoren hvis pæra går, hvilket min nå har gjort. Jeg har ikke sjekket om jeg har sealed beam eller ikke, men i tilfelle jeg har det så er vel det smarteste å bytte begge lyktene i noen nye hvor det går ann å bytte lyspære. Er det noen her på forumet som vet hvilke lykter jeg kan bruke? Skulle tro det er en ganske vanlig lykt dette her ( Ã la Golf II). HELLA burde vel ha noe som passer 

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Sealed Beam er bare en gammel std.. europa var tidlig ute med H4 spec med klare definisjoner på lysmønster, lux osv.
Japan, England og USA brukte lenge sealed beam, men nå har t.o.m Kystverket stort sett gått vekk ifra det
Eneste som holder igjen på dem såvidt jeg vet er scene/konsertlys pga. sealed beam kan leveres med mange forskjellige spredningsvinkler, fargetemperaturer og styrker og passer direkte inn i std. armaturene som henger rundt om.
Byttet idag ut mine 16 år gamle originalreflektorer med Bosch "generiske" 7" H4.
Resultatet var et mye "klarere" skarpere og bedre definert lys - vel verdt de få hundrelappene det koster
Japan, England og USA brukte lenge sealed beam, men nå har t.o.m Kystverket stort sett gått vekk ifra det

Eneste som holder igjen på dem såvidt jeg vet er scene/konsertlys pga. sealed beam kan leveres med mange forskjellige spredningsvinkler, fargetemperaturer og styrker og passer direkte inn i std. armaturene som henger rundt om.
Byttet idag ut mine 16 år gamle originalreflektorer med Bosch "generiske" 7" H4.
Resultatet var et mye "klarere" skarpere og bedre definert lys - vel verdt de få hundrelappene det koster