ET på miata?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

friskus
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Post by friskus »

Alle verksteder med respekt for seg selv.. neda, tror alle(de fleste) verksteder har utstyr for hjulstinningskontroll(justering). Bør vel gjøres med en person i ja, er vel sjelden bilen kjører alene. Men er ikke mange verksteder som utfører med folk i bilen.
friskus
2000 RPM
2000 RPM

Post by friskus »

Vekker liv i en gamel tråd igjen.
Har fått tilbud om felger. 17" med 205/40 dekk. Innpresset er 35, kjører nå med 38 utn problemer. Har utrolig lyst på disse felgene og lurer på om jeg skal kjøpe de selv om innpress er litt galt. Noen som har noe erfaring eller annet å komme med, annet en det som står i tråden fra før..?
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

det går nok greit å få plass regner jeg med.. men du holder deg ikke innenfor regelen om innpress avvik på max 7 eller 8mm per felg (tror jeg det var) så for at disse skal bli lovlige på din bil må du nok kontakte veistasjonen og få de til å skrive inn i vognkortet at den er godkjent med et35.. og om du får det godkjent er ikke heller sikkert, men noen veistasjoner er fortsatt snillere enn andre.. ;)
om det forandrer mye på kjøreegenskapene er ikke godt å si og må vel nesten prøves, men jeg kjører også på ET38 og det er ingenting å si på kjøreegenskapene.. ;) (men 3mm ekstra er vel kansje mer enn det høres ut)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

_mx5_Rune_ wrote:.. men du holder deg ikke innenfor regelen om innpress avvik på max 7 eller 8mm per felg (tror jeg det var)...
Litt morro Rune, så vidt jeg har forstått så går du også på kjøretøy linja? Går samme sted og ser det er endel av de samme kunnskapene som kommer igjen ;) Ikke for å rette på andre, men så vi er sikre på det så er maks tilatte innpress ikke 7mm.. Og ikke 8mm.. Men 7,5mm på en felg ;) Så det er ikke lovlig med mer enn 15mm for mye/lite per aksel.

Hvordan felger har du fått tak på?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
friskus
2000 RPM
2000 RPM

Post by friskus »

RotaryPower wrote:
_mx5_Rune_ wrote:.. men du holder deg ikke innenfor regelen om innpress avvik på max 7 eller 8mm per felg (tror jeg det var)...
Litt morro Rune, så vidt jeg har forstått så går du også på kjøretøy linja? Går samme sted og ser det er endel av de samme kunnskapene som kommer igjen ;) Ikke for å rette på andre, men så vi er sikre på det så er maks tilatte innpress ikke 7mm.. Og ikke 8mm.. Men 7,5mm på en felg ;) Så det er ikke lovlig med mer enn 15mm for mye/lite per aksel.

Jeg tror jeg hopper i det alikavel. kjører med 38 nå, så får vi se hvordan 35 blir.
Er snakk om Koya rs gt felger.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 270

Post by Oas »

35 er ikke no problem på en NB' tror sikkert det skal gå bra på NA også.
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

RotaryPower wrote:

hehe, stemmer at det er kjøretøylinja ja.. :lol: hadde om dette på starten av året så var gått litt i glemmeboka allerede.. :roll: :mrgreen: godt noen husker det helt rette da.. ;)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

(eller søkte det opp) :D
[tidl. RotaryPower]