Dekktrykk (hjul-) tråden

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

Toyo Proxy T1-R 194-45-15 2bar
Ole BRG 91
Medlem nr. 197

Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

Jeg har falken deg 205/50-15 på superleggera (oz) 15*7 felger.

noen som har en ide på dekktrykk? rundt 30-32?

burde mann ha litt mer på bakhjula enn foran?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 270
Location: Ski
Status: Offline

Post by Oas »

Ser på linker i denne tråden at man på bane er anbefalt mere luft forand enn bak, og at det ellers er litt mere bak en forand. I følge holdtrykketoppe.no så skal jeg med 205/45/16 ha 2.3bar forand og 2.4 bar bak. Ser man på tirerack sin side om racing er det anbefalt 35-45psi forand og 30-40bak. Er vel riktigst med mest forand da tyngden av motor er plassert der.? Noen tanker rundt dette?
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Vet ikke helt, men tenker at man kanskje får litt mer grep på bakdekka hvis de har mindre trykk/blir mykere. Dragbiler har jo dekk med vanvittig myk gummiblanding.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
Post Reply