Når jeg retter opp bilen etter enn venstresving kjenner jeg en liten "treghet" i rattet rett før bilen peker rett framover. Jeg har ikke merket det før, kun nå etter at jeg fikk på sommerdekk. (185/60x14" på originalfelg). Bilen er mye bedre å kjøre nå enn den var på vinterdekka (175/65X14") og de andre sommerdekka (205/45x16"), men jeg kjenner som sagt en liten "uglatthet"i styringa ved oppretting fra venstre. Det kan godt ha vært der før, at jeg ikke kjente det med piggdekka, og at det var defor den var litt trasig med 16"??
Jeg har ikke hatt tid til å krype under bilen for å se om noe kan sees fra utsiden, så jeg aner ikke hvordan det ser ut i det området nå.
Har noen opplevd dette tidligere, og hva gjorde dere med det?
Hvordan merker man om en tannstang er slitt
Moderator: Styremedlemmer
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
- Status: Offline
Hvordan merker man om en tannstang er slitt
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
- Status: Offline
Kjenner meg ikke igjen. men vet at de fleste verksteder tar en slik sjekk gratis for å gi deg tilbud på hva som må fikses og pris.
Jeg gjorde dette før hjulstillingskontroll og de fant slitt tannstag, men alle foringer og bærekuler var fine. Dette tok de bare om jeg stakk innom (ringte først) og kunne vente litt til bukken var ledig.
Ta finner du jo ut helt sikkert hva som er galt.
Jeg gjorde dette før hjulstillingskontroll og de fant slitt tannstag, men alle foringer og bærekuler var fine. Dette tok de bare om jeg stakk innom (ringte først) og kunne vente litt til bukken var ledig.
Ta finner du jo ut helt sikkert hva som er galt.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition