Har på hånd et par sideskjørt til min MX-5.
Ønsker litt info om hva som er best metode for å montere slike.
Selger sier at disse skal limes på?
Montering av sideskjørt...
Moderator: Styremedlemmer
Montering av sideskjørt...
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449
X: 2007 MX-5 1.8 Stormy Blue
X: 1990 MX-5 1.6 Classic Red
Medlem nr. 449
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Det med fuktighet bekymrer meg også... hmm lite lysten på rustdannelse.EspenSort92 wrote:det samler seg helt sikkert fuktighet bak slike... og det er ikke bra, også er det vel viktig at det ikke gnager på noe måte?

Her er bilde av det ene:
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449
Medlem nr. 449
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Jepps sikaflex er den beste, limte på noen skjørter til bakfangern senest i dag,Pelle wrote:Beste måten er å lime med sikaflex

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Montering av sideskjørt for "dummies"
Har nå mottatt sideskjørtene til bilen og oppdaget at passform ikke er 100% og må derfor justeres litt... Regner med at med litt filing og pussing så burde dette gå... Noen kommentarer på dette??
Og i tillegg, om det er noen andre på forumet som har montert Racing Beat sine sideskjørt e.l. brukte dere bare lim eller skrudd/boltet dere disse fast i tillegg??
Og i tillegg, om det er noen andre på forumet som har montert Racing Beat sine sideskjørt e.l. brukte dere bare lim eller skrudd/boltet dere disse fast i tillegg??

Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449
Medlem nr. 449
Helt offtopic toroh, men det er jeg vel ikke aleine om:
Kikka på bildene av bilen din, flott bil forresten, og lurte på de lyktene du har i frontfangeren. Er det kjørelys?
Jeg har kikka rundt etter diverse lykter jeg kan bruke som kjørelys i standard fanger, men det meste ser ganske jalla ut.
Kikka på bildene av bilen din, flott bil forresten, og lurte på de lyktene du har i frontfangeren. Er det kjørelys?
Jeg har kikka rundt etter diverse lykter jeg kan bruke som kjørelys i standard fanger, men det meste ser ganske jalla ut.
Tore Kristiansen
MX-5 - 1997 1.8 - Twilight Blue - født i Japan, oppvokst i Sveits, pensjonist i Norge
MX-5 - 1997 1.8 - Twilight Blue - født i Japan, oppvokst i Sveits, pensjonist i Norge
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Må nok sparkles "sammen" med bilen disse for å bli bra...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Altid kjekt med litt skryt... PS: på min hjemmeside kan du også se bilder fra diverse turer vi har hatt med klubben i Rogaland.. (hehe mer offtopic...)ToreK wrote:Helt offtopic toroh, men det er jeg vel ikke aleine om:
Men jeg regner med at du tenker på de "små" firkanta lysene i fronten... det er blinklys.
Orginal blinklysene er bygd om til kjørelys.
Jeg har sett at dette er gjort på andre "norsk solgte" biler.
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449
Medlem nr. 449
Aha, så det er sånn det er. Det er jo også ett alternativ. Kledde bilen veldig godt. Er dette noe du har gjort sjøl og vet hvor en kan få tak i de små firkanta lyktene?toroh wrote:Altid kjekt med litt skryt... PS: på min hjemmeside kan du også se bilder fra diverse turer vi har hatt med klubben i Rogaland.. (hehe mer offtopic...)
Men jeg regner med at du tenker på de "små" firkanta lysene i fronten... det er blinklys.
Orginal blinklysene er bygd om til kjørelys.
Jeg har sett at dette er gjort på andre "norsk solgte" biler.
Tore Kristiansen