Jeg føler at det er litt dirring på rattet og i bilen generelt rundt 55-65 km/t, og jeg trodde først det var noe med 4 giret, men det virker til at det kan være i 3 også. Noen som har vært borti lignende, jeg lurer på om det er noe med opphenget eller om det er noe med selve drivverket i den farten, det er litt som man kjører med lite turtall på en måte, litt under det den vil ha. Og det er jo litt rart. Det er litt den følelsen jeg får ihvertfall, litt som når man starter i 1 og ikke gir nok gass når man clutcher ut og må gi litt mer. Det virker ikke såpass mye at man merker det sånn helt uten videre, men jeg blir litt usikker. Kjører enda på vinterdekk, og sommerdekk på i morgen, så får se da.
Ideer ellers? Vurderer å få meg et Koni sports kit, da bilen er gått 85k uansett, men irriterende om jeg bytter det og dette er noe helt annet.
Litt dirring
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Å skifte motorfester en ganske enkel jobb tror jeg..
Er bare å jekke opp motoren litt. Så sku ut festene og skifte gummin...
Tenkte å bestille meg nye fester sammen med linken
Er bare å jekke opp motoren litt. Så sku ut festene og skifte gummin...
Tenkte å bestille meg nye fester sammen med linken

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Bare å jekke opp motoren litt ja, jeg vet såvidt bak og frem på et skrujern
Men det er klart sånt slites litt, men kan også tenke meg foringer og dempere og sånt er litt rusjent. Er det sånt man bytter ut når man setter på nye dempere (og fjærer fra senkesett) eller tar man det utenom?
Blir vel noen tusen på understellsbehandling også i sommer, blah, sånt er litt sure penger, ser jo ikke det man betaler for

Blir vel noen tusen på understellsbehandling også i sommer, blah, sånt er litt sure penger, ser jo ikke det man betaler for

Motorfester på NB er ganske enkelt, hvertfall i løftebukk.
Høyre side:
Løsne mutteren til motorfestet i traversen fra undersiden.
Skru ned plastdekslet under foran.
Sett en støtte under motoren. (Jeg brukte girkassejekk.)
Skru ut de 3 skruene på braketten som motorfestet er skrudd fast i.
Ta festet ut fremover og ned.
Løsne mutteren inne i braketten, bytt festet.
Monter i motsatt rekkefølge.
Venstre side:
Løsne mutteren til motorfestet i traversen fra undersiden.
Skru av det venstre forhjulet.
Sett en støtte under motoren. (Jeg brukte vanlig jekk.)
Skru løs 2 muttere fra hjulhuset.
Demonter varmedeksel fra manifold for letter tilgang.
Skru ut den 3. skruen.
Jekk motoren opp litt slik at du får ut motorfestet oppover i motorromet. Er veldig trangt, må vri motorfestet litt for å få det ut.
Løsne mutteren inne i braketten, bytt festet.
Monter i motsatt rekkefølge.
Mine 7 år gamle understellsforinger var moden for utskiftning etter 158000 km. En omfattende jobb, har man tilgang til presse, blir jobben enklere. Det er totalt 22 foringer, 4 på hver side foran og 7 på hver side bak.
Høyre side:
Løsne mutteren til motorfestet i traversen fra undersiden.
Skru ned plastdekslet under foran.
Sett en støtte under motoren. (Jeg brukte girkassejekk.)
Skru ut de 3 skruene på braketten som motorfestet er skrudd fast i.
Ta festet ut fremover og ned.
Løsne mutteren inne i braketten, bytt festet.
Monter i motsatt rekkefølge.
Venstre side:
Løsne mutteren til motorfestet i traversen fra undersiden.
Skru av det venstre forhjulet.
Sett en støtte under motoren. (Jeg brukte vanlig jekk.)
Skru løs 2 muttere fra hjulhuset.
Demonter varmedeksel fra manifold for letter tilgang.
Skru ut den 3. skruen.
Jekk motoren opp litt slik at du får ut motorfestet oppover i motorromet. Er veldig trangt, må vri motorfestet litt for å få det ut.
Løsne mutteren inne i braketten, bytt festet.
Monter i motsatt rekkefølge.
Mine 7 år gamle understellsforinger var moden for utskiftning etter 158000 km. En omfattende jobb, har man tilgang til presse, blir jobben enklere. Det er totalt 22 foringer, 4 på hver side foran og 7 på hver side bak.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544