Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hva er denne slangen til?
Innfestingen i svart plast er knukket av. Jeg har brukt svart elektrikertape til å tette den, men det er ikke 100% da det blir varmt og tapen etter hvert løsner.
Har dette noe å si på motorens effekt?
Er denne plastdingsen dyr hos Mazda?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:
Er denne plastdingsen dyr hos Mazda?
Alt er dyrt hos Mazda
Er ikke 100% sikker på hva denne er til, men vil tro det har noe med luft/eksos å gjøre. Denne var løs på min også, men ikke noe merkbart effekttap da den var av. Fikk tak i en ny plugg på huggeren som passet.
Trenge selv en slik ventil, da min er defekt,, heter vel pcp ventil eller noe slikt, kommer du over en billig så legg gjerne prisen her,, har sikkert slike på mx5parts
Det er en enveisventil for oljedamp. Den beskytter toppen mot overtrykk i innsuget til å forplante seg til toppen. Et must ved overlading (men det har jo mazda allerede sørget for).
For de med turbo så er det fint å sette på et breatherfilter på utluftingen på eksossiden så man slipper å få oljesøl i IC slanger.
Ikke noe stort poeng å ha oljecatctank.
Mener den kostet 200-300 kroner hos Mazda norge. I usa kostet den $2 eller.no i følge miata.net.