Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har merka at vinduene har blitt litt løse i det siste. Når jeg kjører med toppen nede så dirrer det litt fra vinduene når de er helt oppe. Er det noe mulighet for å stramme til noe, eller sitter vinduet kun fast i pakninger? Venstre vindu har og blitt litt tregt, så hva funker bra til å smøre pakningen vinduet glir opp og ned i? Vaselin?
Dette problemet har jeg og... så lurer egentlig litt på det samme... i tillegg oppdaget jeg forrige dagen at lista på førerdøren, på utsiden, var ødelagt, og ikke lå inntill døren. hvor får jeg tak i ny sånn list? billig hos mazda? og er det lett å skifte?
"Billig hos mazda" er en sjeldenhet Det gjelder kun for oljefilter. Resten er ran. Jeg kjøpte en slik mazda orginal list fra MX5 parts. Det løste delvis problemet med at vinduet vibrerer. For å få det perfekt må man muligens tukle litt med den skinnen vinduet er festet i.
Jeg ser at listen på innsiden av døren (øvers på dørpanelet mot vinduet) ligger litt løst mot vinduet. Skal den ligge stramt mot vinduet, og kan den byttes? Eller er det en del av hele dørpanelet?
Silikonspray er forøvrig et glimrende stoff å smøre med inni vinduspakninga som går langs trekantvinduet. Sparer deg for mye banning når vinduswirene dine ryker pga dårlig smøring det.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport