hvordan ta fra hverandre selve speilet fra speil-huset ,
er det noen som vet en grei måte å gjøre dette på ...?
Hvordan demontere speil.. ?
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Blåser liv i en gammel tråd.EspenSort92 wrote:Takker, det stemte![]()
Måtte sette i ny bolt da den knakk på danskebåten....
Kjempelett å fikse
Bolten min brakk i går. Har fått åpna speilhuset og der ligger en halv bolt og en fjør. Men den andre halvdelen av bolten sitter fortsatt fast i festet på døra. Måtte du borre opp og slikt? Og finner jeg sånn bolt hos mazda-forhandler eller..?
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
Bolten til festet i døra sitter på ei lita halvkule (eirer godt fast!)
Bare tapp den ned fra utsida, løs opp med wd40 eller varmt vann og dra den ut.
Du trenger en 5mmx45-50mm rustfri skru og etpar muttere til å låse av med. På den originale skruen er det noen små lipper, men de gjør ikke større nytten.
Rens hullet til kula og toppen på dørfestet med fin smergel/stålull el.l. og smør de godt opp før du monterer sammen igjen.
Bruk oppigjen den firkanta plata under fjøra, fjøra og skiva over den. I plasthalvkula mot dørfestet er det ei skive som sitter i plasten, bare la den være der.
Tre bolten igjennom delene, og stram til mutterene sånn at det trengs litt overtaling for å vri speilet. Bruk helst to muttere for låsing, eller evt. ei rustfri skive og en nylockmutter.
Plasten er bare å begynne å flippe av fra undersiden, resten skal gå med fingrene. Speilet ligger bare litt i press på noen biter av skumgummi innafor, så legg litt press på eller tre over noen strikk etter du har fått på noen små dråper lim rundt kanten igjen..
Enklere å gjøre det enn å skrive det
Bare tapp den ned fra utsida, løs opp med wd40 eller varmt vann og dra den ut.
Du trenger en 5mmx45-50mm rustfri skru og etpar muttere til å låse av med. På den originale skruen er det noen små lipper, men de gjør ikke større nytten.
Rens hullet til kula og toppen på dørfestet med fin smergel/stålull el.l. og smør de godt opp før du monterer sammen igjen.
Bruk oppigjen den firkanta plata under fjøra, fjøra og skiva over den. I plasthalvkula mot dørfestet er det ei skive som sitter i plasten, bare la den være der.
Tre bolten igjennom delene, og stram til mutterene sånn at det trengs litt overtaling for å vri speilet. Bruk helst to muttere for låsing, eller evt. ei rustfri skive og en nylockmutter.
Plasten er bare å begynne å flippe av fra undersiden, resten skal gå med fingrene. Speilet ligger bare litt i press på noen biter av skumgummi innafor, så legg litt press på eller tre over noen strikk etter du har fått på noen små dråper lim rundt kanten igjen..
Enklere å gjøre det enn å skrive det

hmm.. Uten å ha vært ute å studert speilfestet noe serlig: er det bare å tappe den ned fra utsiden altså..? Men jeg får den ikke ut uten å ta av dørsiden på innsiden og skrue ut speilfestet..? For meg virker det helt ulogiskt at jeg skal klare å få den ut på noe annet vis..
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
Ahh.. tenkte skurene satt fra innsiden jeg. Mend a ble jo jobben fort litt lettere. takker så meget..mxLars wrote:Du må jo ta av biten som er skrudd på døra ja![]()
Flipp vekk plasten på denne med et lite skrujern fra undersida, og du finner to skruer på utsida av bilen.
Dørtrekket skal du ikke trenge å ta av.

Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com