Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kilometer-intervallene er vel 90.000 km hvis jeg har forstått det rett. Men den skal vel byttes etter så så mange år også, uavhengig av km-stand?
90.000/5 år f.eks?
Var å skrev kjøpskontrakt på en sak nå i dag - men får den ikke før uti neste uke... buhu!
Uansett, 95-modell (1.gang reg mars 96), 1,8l, laguna-blue, aldri vinterkjørt, gått 36.000 km! Fra Sveits.
Hvis Mazda-verkstedet har tatt de intervallene seriøst, er det vel en sjanse for at denne har allerede bytta reg.reim to ganger? ...og hvordan sjekker jeg det enklest mulig?
Serviceheftet:
Nesten så den har gått for lite de siste åra der. En bil kan jo faktisk råtne på rot hvis den ikke blir brukt.
100,000 og 5 år på min såvidt jeg vet. Trenger ikke da heller, men greit å være før var. Tar min neste år muligens, får se. Tviler på de har gjort det 2 ganger jeg
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Etter det jeg har forstått har ikke mazda oppgitt antall år i det hele tatt. Blir ikke så mye slitt av å stå.
Ser deilig ut med servicehefte. hehe. Jeg har en 93 mod som jeg ikke får tak i tidligere eiere. og han jeg kjørte den av bytte olje som det eneste han gjorde på den det halveåret han hadde den. Så NÅ, som i om 10min, skal jeg ut å bytte alt av reimer. Bedre å være sikker.
Men jeg hadde stolt på at mazda gjorde det når de har signert i servicehefte. Slik at de nå har skifta to ganger.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Blir ikkje så slitt av å stå nei, men den står med press og morkner, så følg gjerne denne 90000/5år, koster lite å bytte en slik, tror eg betalte 200 kroner for en,,
biXen wrote:Er ikke alle som er evna å gjøre det selv
Kjøp en entusiast bok, så klarer du dette fint, er fort gjort, er grei å ha en slik bok også. der finner man ut det meste, selger slike på www.mx5parts.co.uk
Har bestilt Flyin Miata Keith sin for en stund siden, men vurderer å skaffe meg en til. Har ikke plass å stå med bilen selv da så det hjelper ikke allverden Satt på chrome bensinlokk i dag da, det går jo
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Har bestilt Flyin Miata Keith sin for en stund siden, men vurderer å skaffe meg en til. Har ikke plass å stå med bilen selv da så det hjelper ikke allverden Satt på chrome bensinlokk i dag da, det går jo
Hehe ja der var det da bare 3 8mm skruer da, men blir endel penere da..
TraCkinG wrote:oj... ganske sykt å ha 90' km service på 34000!! håper bilen er fin da! gratulerer
Takker! Den er ganske så strøken. Eid av ett eldre ektepar, gått som bil nummer tre (Sier de vel alle? ). Skal legge ut bilder når jeg står med nøklene i hånden.
Hva blir gjort på de forskjellige servisene da. eg bytter olje hver 5000 på motor og hver 10000 på gir, bytter bremsevæske en gang i året, sjekker alle lyspærer innimellom, sjekker ofte bremser og støtdempere for lekasje, eg renser luftfilteret innimellom, er det noe eg ikkje for gjort med kjerra mi, bytter og sjekker reimer ofte, bytter reg reim ca hver 50k eller ved en annen jobb med motor,,
Justere lys. Smøre dører, panser og låser. Se etter skader på karosseri (Det gjør man vel hele tiden). Sjekke alle foringer og bærearmer/bruer/kuler. Eksosanlegg. Vært nede i noe med understell? Kupèfilter. Lese av feilkoder. Dekktrykk. Skiver. Klosser. Kjølevæske. Servo-olje.
Sikkert mye jeg har glømt..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine