Ja de lager vel ikkje til en nb 1,6biXen wrote:NA da vel?Vidar wrote:Kommer kit til 1,6L snart også.. Til samme pris..
Sa de det selv?

Moderator: Styremedlemmer
Tror det er ganske "basic".. Det meste er gjort for å holde kostnadene nede..steffen wrote:Hvordan blir bensinstyringen og slikt?
Så det fulger med en sak man kobler til bilens hjerne. (Mulig det var et dyrere kit).
Ja hvorfor skal eg sende kjerra, når eg trenger bare en ecu, turbokit er da ikkje noe problem å skaffe da,biXen wrote:Hørt om det har de, men de sliter vel å få noen å teste på. Send det vraket ditt over til FlyinMiata så mekker de turbo til oss
Ja må man ha hjemmemekk da, er da bare å kjøpe ett greddy turbokit eller HKS eller Flying miata sitt det, passer bolt on det, eneste som ikkje passer er denne EGR saken og må modde downpipe pitte litt for å passe, og kjøper du en HYDRA ecu så er det da riktig tunet også. Bare kjøpe turbokit til en 1600 og ikkje 1800 som andre har gjort her inne på forumet, eg kjører da med headers til na 1600 på min nb 1600. er akkurat den samme motoren med litt modd på ecu og ventilløftere. Vurdere da selv å kjøpe inn en HYDRA ecu og spare opp litt til turbokit eller supercharger, blir nok supercharger på meg, er mer stabilt dette og lettere å ta av ved en eventuell eu kontroll,,biXen wrote:Hehe, tenkte vel på å få noe pålitelig jeg da, ikke noe hjemmemekk fra Odda
Den passer ikkje da na ikkje hadde denne stussen på grenrøret nb har, så man har ikkje no å koble seg innpå. men da eg ikkje har merket noe forskjell så tror eg ikkje dette gjør noe, man får i verste fall en umerkbar fetere blanding, noe som ikkje gjør noe for min del, trenger enda mer eg alikevel, men eg kan aldri tenke meg denne gjør noe særlig med ecu, regner med om det skulle vera noe så er det ikkje mer enn lambda klarer å jobbe med, uansett så gikk den bedre med headers,_mx5_Rune_ wrote:stian: hvordan passer ikke EGRventilen? blokkeres den eller vil det bli frieksos rundt den? vil bilen klare avgasskravene når man ikke har EGR? Om man kutter ut EGR må man vel justere bensin/luftblandingen da denne blir anderledes?
Røret har eg tettet med sicaflex og koblet vekk denne regulatoren som styrer dette, ikkje merket noen forandring, og ikkje noe mer eller mindre bensinforbruk, men denne tråden handlet da om supercharger og ikkje turbo til gamle nb 1,6.arildh wrote:Den går vel heller magrere da det kan trekkes falskluft inn EGR røret som ikke blir registrert av MAF.
I Link ECU manualen står det en advarsel om at man må deaktivere EGR fra Linken om den ikke er i bruk. Det er vel en ventil som styrer dette en plass i innsuget.