Hvilke veier kjører dere når dere virkelig skal nyte livet?

Forum for Midtnorge saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Hvilke veier kjører dere når dere virkelig skal nyte livet?

Post by Paest »

Så dette ble etterspurt i vestlandsavdelinga på forumet, men det samme kan vel spørres om blandt oss bartefolk?

Hvor i trøndelag kjører du for å få på plass smilet og kose deg bak rattet?
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

Kom deg over på andre siden av fjorden. Fosen er full av morsomme og fine veier.. :)
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Veien fra Orkanger til Halsa er supermorsom... kjører den som regel når jeg skal til Molde.

Ellers så finnes det som sagt mye bra veier på Fosen sida.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Steinar »

Har du en langweekend må selv en trønder innrømme at vestlandet rundt (i godvær) må være noe av det beste som finnes av cab-veier i Norge, med nordlandskysten og Helgeland som en god nummer to.
En kveldstur med utgangspunkt i Trondheim: Tja, Byneset rundt med solnedgang over Fosenalpene er ikke å forakte.
Veien fra Hommelvik over Mostamarka til Selbu: Morsom, fine svinger, mye opp og ned.
Det er fine svinge/cab-veier mellom Melhus/Kvål og Skaun/Buvika.
Dagstur/to-dagerstur: Trondheim - Hommelvik - Mostamark - Selbu -Tydal - Brekken - Røros (evt. overnatting) - Støren - Trondheim.
Eller: Trondheim - Stjørdal (gamle E6 selvfølgelig) - Åsen - Frosta (med en avstikker til Tautra) - Ekne - Verdal - Riksvegen over til Sverige og tilbake over Meråker.
Bruk fantasien, unngå E6 mest mulig. Det finnes så mange morsomme veier bare man leter litt.

Steinar.
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Paest »

Har vært noen turer på Frosta, morsomme veier der også ja! :) Favoritten min så langt er veien Orkanger - Sunde. Svingete, 70/80 så godt som hele veien, masse tælahøl så man må holde seg fast og kjenne småkriblinga i magen. Er sinnsykt lei av gammelveien mellom Trondheim - Stjørdal siden jeg har bodd på Stjørdal de siste to årene, men har nettopp flytta til byneset, så veien om Trolla er fin for litt moro. Smal vei enkelte plasser med mulighet for å møte tungtransport som eneste minus..
Blir nok en tur på Fosen for å se litt i sommer også, men vestlandet holder jeg meg unna.. Usj. ;]
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

:lol: Trh-Moldejazzen via Sunndalsøra er no vel *litt* gøy da?
så ferge Molde-Vestnes etterpå, og moroveiene til Romsdalen og Dovre derfra (the loong way home) :mrgreen:
Post Reply