Skal bytte dempere og fjærer så fort fjærene er kjøpt inn, men
hva burde også byttes isamme sleng?
Har hele, relativt nye "shock absorber boots" hva enn de heter på norsk.
Men burde jeg bytte demper"tårna" også? Hørte at NB sine passer med er bedre enn NA.. stemmer det? Burde jeg få tak i disse i samme slengen?
Hva "trenger" jeg ved demper/fjær bytte?
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Hva "trenger" jeg ved demper/fjær bytte?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Skal du senke mye så KAN du vurdere å kjøpe nye slike "demperkopper" som står oppe i dempertårnet bak (jeg velger å kalle dem "demperkopper", har ikke peiling på hva de egentlig heter
). I følge FM så er det et problem på miata bak at man bunner ut demperen lett ved mye senking. Koppen gjør at demperen får lengre vandring enn på den orginale koppen. Har ikke vært borti dette problemet selv enda, og har vel senka 35-40mm.
Tror ikke jeg ville ha bytta ut de orginale koppene hvis de ser greie ut. Bestilte en ny fra mx5-parts fordi den ene hadde en knekt bolt. De skulle passe til både NA og NB, og var prikk lik de gamle.

Tror ikke jeg ville ha bytta ut de orginale koppene hvis de ser greie ut. Bestilte en ny fra mx5-parts fordi den ene hadde en knekt bolt. De skulle passe til både NA og NB, og var prikk lik de gamle.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun