Må modifisere noen festebraketter til stoler. Tenkte jeg skulle bruke vanlig flatjern eller u-jern.
lengde: 40cm
bredde: 3cm
tykkelse: ca0.5cm
u-jernet skal bygge opp maks 1cm
Hvor kan jeg få tak i dette?
Hvor får jeg tak i flatjern/u-jern
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Det ble Sparco Sprint bøttestoler. Det er ikke justering på de, men de passer uten problemer. Setet på passasjersiden gikk rett inn uten problemer. Lagde bare ett nytt hull i hver glideskinne og rett i bilen. På førersiden er den ene skinnen (den med beltefestet) flyttet ca 2 cm. innover. Men en lengde med flatjern over så skal det gå uten problemer, ikke vil det bygge opp så mye heller. De nye setene er uansett tynnere enn de originale så en sitter faktisk lavere. Og hvis det blir for mye rett opp og ned i ryggen så er det også bare å space opp med noen tykke skiver. Så nå skal jeg sitte der jeg skal sitte når det går fort i svinger
De er kjøpt hos Auto-Supply
http://www.auto-supply.no/Internett/Pro ... er/Sparco/
Får vel legge inn noen bilder av bilen snart.

De er kjøpt hos Auto-Supply
http://www.auto-supply.no/Internett/Pro ... er/Sparco/
Får vel legge inn noen bilder av bilen snart.
-
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Så først på Bimarco-stolene Auto-Supply hadde, men de var litt for brede for min del (derfor ble det Sparco), men de passet inn i bilen når jeg var innom for å prøve. Hadde tatt ut passasjersetet for testing.
Du vil nok ikke få seteryggen helt inntill veggen bak da skulderdelen på setet vil gå borti sideveggen på bilen. Det beste er å ta av rammen til originalsetet og sette det fast i bilen slik at du kan sette nye seter løst oppå dette for så å se om du får inn setet og får lukket døren.
Du vil nok ikke få seteryggen helt inntill veggen bak da skulderdelen på setet vil gå borti sideveggen på bilen. Det beste er å ta av rammen til originalsetet og sette det fast i bilen slik at du kan sette nye seter løst oppå dette for så å se om du får inn setet og får lukket døren.
Jeg har kjørt med Sparco Sprint Junior nå et par år.
På lengre turer blir man klar i ryggen da man får en slik pensjonist stilling da baken blir sittende veldig lavt.
Jeg bruker derfor en pute i korsryggen hvis jeg skal kjøre "langt", ( eks. til Rudskogen eller Våler ).
Det største problemet på sommeren er at det blir foookings varmt i det trange setet. Det blir ingen ventilasjon på sidene da man faktisk sitter i ei "bøtte" og det brannsikre stoffet ikke akkurat har gode pusteegenskaper.
Med andre ord kan det være verdt å kjøpe et litt dyrere sete med bedre komfort om slikt er prioritert.
På lengre turer blir man klar i ryggen da man får en slik pensjonist stilling da baken blir sittende veldig lavt.
Jeg bruker derfor en pute i korsryggen hvis jeg skal kjøre "langt", ( eks. til Rudskogen eller Våler ).
Det største problemet på sommeren er at det blir foookings varmt i det trange setet. Det blir ingen ventilasjon på sidene da man faktisk sitter i ei "bøtte" og det brannsikre stoffet ikke akkurat har gode pusteegenskaper.
Med andre ord kan det være verdt å kjøpe et litt dyrere sete med bedre komfort om slikt er prioritert.