Gule koni
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Gule koni
Noen som har forslag om korsen du stiller inn stivheten på gule koni??
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Gule koni
Tror du justerer på toppen av demperen.
Det er vist tilbakeslaget som du stiller inn
Det er vist tilbakeslaget som du stiller inn
glaibilenmin wrote:Noen som har forslag om korsen du stiller inn stivheten på gule koni??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Gule koni
Er litt usikker på om du spør som Vidar har gitt svar på, eller om du ønsker erfaring fra ulike innstillinger? Selve justeringen har jeg vanskelig for å forstå at du ikke finner ut av. Det skal følge med demperene et lite hvitt plasthjul med nummerskala på som du presser ned på toppen av demperene og skrur til. Dette skal ikke stå der fast, da det ikke er festet tilstrekkelig. Jeg bruker å ha det i hanskerommet. (det fulgte også med et ekstra hjul som jeg oppbevarer trygt hjemme).glaibilenmin wrote:Noen som har forslag om korsen du stiller inn stivheten på gule koni??
Jeg har kjørt med de 1/4 stramme på vinterstid, og da er bilen litt stivere enn originalt. Sommertid skrur jeg de opp til 1/2.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
tenker da på erfaringer fra forskjellige instillinger...
Har hørt om noen som kjører stivere forann enn bak og osv...
Har hørt om noen som kjører stivere forann enn bak og osv...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Kaster meg på denne jeg. Nå er det noen som har hatt koni på bilen en stund. hvordan kjører dere? like stivt foran som bak? Etter det jeg har lest har de fleste sånn cirka midten på justeringa. stemmer det?
Syntes forøvrig det ikke ble så stor forskjell med nye dempere og fjærer. Dog merker det når jeg har på stivest og kjører litt agresivt, men hadde håpet den var litt mer komfortabel på vanlig kjøring enn forrige demperne og fjærene
(norske veier er jo ikke helt gode)
Syntes forøvrig det ikke ble så stor forskjell med nye dempere og fjærer. Dog merker det når jeg har på stivest og kjører litt agresivt, men hadde håpet den var litt mer komfortabel på vanlig kjøring enn forrige demperne og fjærene

x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Jo stivere bak jo mer overstyring. Prøv å stille de inn på 3/4 foran og 1/2 bak først, og se hvordan det blir. Det er liksom den "safe" start-posisjonen blant de fleste biler (kan hende jeg er litt på gyngende grunn når det gjelder MX-5). Alt etter hvor bilen din er i livsløpet mtp. understell og foringer (og om du har oppgradert stab-stagene f.eks) så kan det hende du må justere litt i etterkant.
En annen ting er jo hva du er på jakt etter. Hva foretrekker du? At ræva kommer først, eller at den slipper "nøytralt"?
Kommer til å gjøre samme jobben selv om ikke så lenge - og er ikke så lite spent.
På MX-6en jeg hadde - som i utgangspunktet understyrte litt - endte jeg opp med 3/4 både foran og bak. Og da ble den ganske så nøytral.
En annen ting er jo hva du er på jakt etter. Hva foretrekker du? At ræva kommer først, eller at den slipper "nøytralt"?
Kommer til å gjøre samme jobben selv om ikke så lenge - og er ikke så lite spent.

På MX-6en jeg hadde - som i utgangspunktet understyrte litt - endte jeg opp med 3/4 både foran og bak. Og da ble den ganske så nøytral.
-
- Status: Offline