Hei... Vurderer å kjøpe meg en mazda mx5 nå, men det følger med kun softtop på den.... Gjør det noe om man kun har det på vinteren?
Blir den ødelagt av snø for eksempel?
Daniel
Softtop på vinteren?
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
En gammel type bil du har tenkt på da? Dvs. før 1998 modell?
Jeg har ikke hatt noe problem med softtopp nå i vinter, men så bor jeg i Stavanger, du sier ikke hvor du bor
Sjelden under -5C her, og det var bare å feie snøen vekk fra taket. Min bil (2000) har glassrute bak, noe som gjør at det går temmelig kjapt å ta vekk snø + det er varmetråder i den. De eldre har ikke det i utgangspunktet i hvertfall.
Hvis du kjøper nå så bør du forte deg å ta en understellsbehandling ihvertfall, hvis du bor en plass de salter mye, ellers kan det fort ta på med en vinter tenker jeg.
Jeg har ikke hatt noe problem med softtopp nå i vinter, men så bor jeg i Stavanger, du sier ikke hvor du bor

Hvis du kjøper nå så bør du forte deg å ta en understellsbehandling ihvertfall, hvis du bor en plass de salter mye, ellers kan det fort ta på med en vinter tenker jeg.
Softtop på vinteren er ikke noe problem. Det var skikkelig vinter i Oslo i år og det er nada problemer til tross for at jeg hadde en halv meter snø på taket til tider.. Jeg solgte min hardtop sånn midt på vinteren en gang og det eneste forskjellen er egentlig bare støy og at hardtopppen holder bedre på varmen.
Jeg kjørte gjennom Tynset med sofftop i 30 speik og da var det greit å ha på seg jakke, ellers er det 0 problemer å få varme i kupeen.
Jeg kjørte gjennom Tynset med sofftop i 30 speik og da var det greit å ha på seg jakke, ellers er det 0 problemer å få varme i kupeen.
på våren kan det tære på softtoppen, når det fort slår om... legger seg snø på taket, tiner, speiker, tiner speiker.. har man først begynt å få sprekk da så blir den ikke mindre. er sånn til meg ihvertfall, toppen må byttes før vinteren, men det er bare stas egentlig. 

Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
X '94 Mazda Miata 1.8T