Lett å bytte regreim?
Moderator: Styremedlemmer
Lett å bytte regreim?
Det er på tide å bytte regreim på bilen. Er det spesielle triks som er kjekke å vite om før jeg begynner på jobben? Har ikke skrudd noe på MX'en før, men har mekket en god del BMW 3-serie.
Er det spesielle verktøydimensjoner som kommer godt med når reima skal byttes? Er det lett å synkronisere kam og veiv?
Som signaturen sier: bilen er en 1991-modell med 1.6-liter.
mvh
Børge
Er det spesielle verktøydimensjoner som kommer godt med når reima skal byttes? Er det lett å synkronisere kam og veiv?
Som signaturen sier: bilen er en 1991-modell med 1.6-liter.
mvh
Børge
1991 MX-5 1.6l RØD
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Det er lett ja, av med toppdekselet også ser du resten, bare husk å bytte kile på veivtappen og bruke locktite, ved monteringen
ellers så trenger du 10mm til toppdekselboltene, 14mm pipe til strammehjulene, og 21mm til veiv, kanskje 19mm på short nose veiven, kanskje du må av med koilen, husker ikkje helt, men da er det i såfall en 12mm også,. også er det en fordel å ta ut radiatoren da,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... 11f6eeae88
denne så har du det meste, ville byttet de andre reimene også eg, kanskje simmeringer og oringen på cas (fordeleren)..
denne så har du det meste, ville byttet de andre reimene også eg, kanskje simmeringer og oringen på cas (fordeleren)..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Når jeg klikka på den linken så havnet jeg hos mx5parts innlogget som Børge Strand! For en überbug!StianOppistov wrote:www.blablablalblablalbla.co.uk
Jeg bestilte litt ekstra stash, håper det er greit?

(Jeg så det fordi det dukket plutselig opp "Log out" oppe i hjørnet. Hva man ikke får med seg asså.)
Edit: fjerna linken, og så kan vel andre fjerne den fra sine innlegg.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
Hm, fascinerende! Fint om dere ikke bestiller altfor mye stæsj til meg
Jeg har drevet en del med web-design selv. Man kan enten overføre innloggings-info (session ID) i bakgrunnen eller i URL-en som de gjør på sidene sine. "Sikkerhets"-mekanismen er da at det skal være skikkelig vanskelig å gjette en tilfeldig mangebokstavs-kode.
Det som skjedde da jeg fulgte linken var at jeg begynte å shoppe vilt uten å logge meg inn på nytt. Så bekreftet og betalte jeg. Det kan hende at dere var innom min session mens jeg drev og bestilte. Nå har jeg sendt bestillingen, så denne session-ID bør nå være tom. Hvis ikke har de bommet litt i designet sitt.
Børge

Jeg har drevet en del med web-design selv. Man kan enten overføre innloggings-info (session ID) i bakgrunnen eller i URL-en som de gjør på sidene sine. "Sikkerhets"-mekanismen er da at det skal være skikkelig vanskelig å gjette en tilfeldig mangebokstavs-kode.
Det som skjedde da jeg fulgte linken var at jeg begynte å shoppe vilt uten å logge meg inn på nytt. Så bekreftet og betalte jeg. Det kan hende at dere var innom min session mens jeg drev og bestilte. Nå har jeg sendt bestillingen, så denne session-ID bør nå være tom. Hvis ikke har de bommet litt i designet sitt.
Børge
1991 MX-5 1.6l RØD
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
Jeg vil sterkt anbefale deg å lese http://www.miata.net/garage/crankshaft.html nøye før du går i gang ettersom du har en 91-modell, og sørg for å ha en nøyaktig momentnøkkel for hånden når du skal stramme veivbolten.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Takk for tipset!
Virker som en ganske tricky operasjon det der. Noen her som har byttet bolt og pinne?
Jeg trenger å låne en skikkelig momentnøkkel. Vet ikke om min 250-spenn-greie fra Biltema er nøyaktig nok. Trenger også en hvor-stram-er-reima-måler. Noen som kan låne meg dette i Oslo-området?
Børge
P.S. Det som skjedde med innloggingen på nettbutikken var antagelig dette: Stian gikk inn og lette etter delen. Han fikk automatisk en session ID som ble med i linken han sendte meg. Så bestilte jeg div. deler. Da jeg skulle betale, måtte jeg inn med min bruker ID hos butikken. Og alle som fulgte linken med session ID etter det ble da også logget inn med min bruker ID.
Virker som en ganske tricky operasjon det der. Noen her som har byttet bolt og pinne?
Jeg trenger å låne en skikkelig momentnøkkel. Vet ikke om min 250-spenn-greie fra Biltema er nøyaktig nok. Trenger også en hvor-stram-er-reima-måler. Noen som kan låne meg dette i Oslo-området?
Børge
P.S. Det som skjedde med innloggingen på nettbutikken var antagelig dette: Stian gikk inn og lette etter delen. Han fikk automatisk en session ID som ble med i linken han sendte meg. Så bestilte jeg div. deler. Da jeg skulle betale, måtte jeg inn med min bruker ID hos butikken. Og alle som fulgte linken med session ID etter det ble da også logget inn med min bruker ID.
1991 MX-5 1.6l RØD
- Miatapowers
- 7200 RPM
Reima er lett å stramme, er en fjør på strammehjulet som sier hvor stram den skal vera, og momentnøkkel er ofte en fordel å ha en bedre, mens biltema sier faktisk funker greit da, brukte en slik i mange år,, men sjekket den innimellom med en bedre da,,Borge wrote:Takk for tipset!
Børge
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH