Originalt GReddy turbo kit? (..hvor mye trykk?)
Moderator: Styremedlemmer
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Originalt GReddy turbo kit? (..hvor mye trykk?)
Nylig montert på ett spiller nytt GReddy turbo kit
det meste inkludert. Elektronisk bensintrykk øker.
Å da kommer de store.
Hva er anbefalt trykk å kjøre på?
Hva kan jeg kjøre på normalt?
Er det sterkt anbefalt å kjøre inn turboen på det
originale trykket(0,2)?
Evt hvor lenge må jeg kjøre med dette?
Creds til den som klarer å svare på alle spørsmålene utfyllende
og samtidig ha GOD peiling på det. =))
Mvh Mats
det meste inkludert. Elektronisk bensintrykk øker.
Å da kommer de store.
Hva er anbefalt trykk å kjøre på?
Hva kan jeg kjøre på normalt?
Er det sterkt anbefalt å kjøre inn turboen på det
originale trykket(0,2)?
Evt hvor lenge må jeg kjøre med dette?
Creds til den som klarer å svare på alle spørsmålene utfyllende
og samtidig ha GOD peiling på det. =))
Mvh Mats
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Re: Originalt GReddy turbo kit?
Anbefalt trykk = det trykket actuator er satt til.
kjøring normalt = Det trykket actuator er satt til.
Start opp bilen og ikke noe rusing. Se etter oljelekkasjer og la bilen bli varm, både olje og kjølevann. Kjør pent og bytt gjerne olje etter kort stund. Ikke det at jeg har noe tro på å kjøre inn turbo, aldri hørt om. Noen andre klinger sikkert inn med dette.
kjøring normalt = Det trykket actuator er satt til.
Start opp bilen og ikke noe rusing. Se etter oljelekkasjer og la bilen bli varm, både olje og kjølevann. Kjør pent og bytt gjerne olje etter kort stund. Ikke det at jeg har noe tro på å kjøre inn turbo, aldri hørt om. Noen andre klinger sikkert inn med dette.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Før du begynner med å høyne trykket så ville eg hatt kjøpt inn en air/fuel måler, eventuell en bredbånd, ellers så skal det ikkje vera så mye som stopper deg å sette opp,, gi gass,Magnum1985 wrote:Ok. Alt det der har jeg gjort.. Men lurer på om jeg kan skru opp trykket etter en liten stund?

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Eller tighte den veldig og sette på fjærThamun wrote:Hvis du ikke har boost controller så må du ha en justerbar arm på wastegaten som du kan stille på.


Vent med å tune til du har noe ordentlig system oppe å går er min mening.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
En air/fuel måler bare blandingsforholdet mellom luft og bensin, altså hvor rik eller mager blanding motoren får. Du kobler den til lambdasonden. Hvis du søker litt på ebay, eks: a/f gauge, så finner du et hav av forskjellige målere. De koster ikke stort heller der. Jeg kjøpte boost og a/f målere for litt over 500kr på ebay. Du kan kanskje styre litt unna de aller billigste. Kvaliteten gjenspeiles som regel i prisen. De jeg kjøpte var i helt ok kvalitet, så de holder foreløpig.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun