Hva er snittalderen på den norske MX-5/Miata brukeren?
Moderator: Styremedlemmer
Har og sikla på S2000, men den er foreløpig alt for dyr. Det morsomme er jo at en småtrimma mx5 sikkert lett blåser ifra en S2000 De må jo ha minst 100.000 RPM før det skjer noe (neida, ikke overdrevet i det hele tatt!)
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
nettopp det er essensen, ren egoisme, og det er herligGG wrote: Bilen er innkjøpt for å glede meg selv.
må være lov å være egoist når det gjelder en sånn lidenskap!
S2000 har jeg aldri prøvd men alt jeg har lest virker så bra, prisen er seff. for høy når man kan kjøpe en mx... trimme og komme under halvveis i pris men likevel nå den gleden det gir (trenger ikke nødvendigvis å trimme, kommer an på hva man er ute etter)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Er 32 og har hatt bilen i noen måneder. Har kjørt en 87mod. Toyota Camry i seks år og vil fremdeles bruke den på vinteren. har vinterdekk til mx´en, men syntes det er greit å ha den i garasje om vinteren og slite ut Toyotaen mens den enda er godkjent (Så hvis noen er ute etter vinterdekk på alufelger er det bare å ta kontakt)
Har en 1,6 liter og syntes det er litt i tammeste laget egentlig, men med senkesett så blir kjøreegenskapene på bilen knallbra. Så og si alle kan kjøre fort rett frem, men det er jo i svingene det er morro å leke seg. Har også hatt to CBR 900 RR´er så det å kjøre bil blir vel ganske tamt uansett Uansett så kan en jo montere turbo i kjærra så det kan flytte seg raskere fremover også
Har en 1,6 liter og syntes det er litt i tammeste laget egentlig, men med senkesett så blir kjøreegenskapene på bilen knallbra. Så og si alle kan kjøre fort rett frem, men det er jo i svingene det er morro å leke seg. Har også hatt to CBR 900 RR´er så det å kjøre bil blir vel ganske tamt uansett Uansett så kan en jo montere turbo i kjærra så det kan flytte seg raskere fremover også
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Heisann hoppsann.
Hauk sa:
"No kidding! Jeg har en 24/7 beredskapsvakt-greie på jobben hver sjette uke - hvor man i tillegg til en økonomisk kompensasjon får utdelt en Toyota Yaris Verso m/ bensinkort og bombrikke. Uheldigvis får man ikke utdelt surstoff-maske (for å takle høyden) eller sjøsyketabletter, så den står som oftest ubrukt på jobben.
Livet er for kort til å kjøre pizzabil... "
Vel det er vel nettopp der jeg jobber. Heldigvis har vi bytta til Touran nå.... selvom Yaris'en var bemerkelsesverdig solid og god mtp. den julinga vi ga den.
Nuvel. Jeg er 26 og har hatt mx-5'en min i halvannen måned nå. Har sikla på denne bilen i mange år nå, og plutselig var den innen rekkevidde. Forsikring var menneskelig og studentlivet var slutt. Jeg nærmest impulskjøpte min sveitsiskimporterte BRG'93 1.6 i slutten av juni og har ikke angra ett sekund.
Ligger utrolig bra på veien og er virkelig inspirerende med godlyd, verdens beste girskift og vind i håret. Jeg formelig elsker den turtallsviljen denne motoren har. Drar man den helt ut i andre er man jo jaggu på 4,5k rpm når man legger inn tredje og kan bare flyte videre. Man kjører jo fra det man vil og, bare det er en kurve involvert.
Ser at det er mange her som digger styling og det kan være fett det, men personlig liker jeg den relativt original. Har KN-filter og 15", men lo-profiles, spoilere og turbo blir for mye for meg. Har heller aldri skjønt estetikken bak hvite blinkere. Men, men meg om det.
"Låvedørene" gjør at bilen min ser ut som en liten frosk om natta!
Blir vel mudguards på meg, ihvertfall bak. Har og en matt svart hardtop, så jeg lurer på om jeg skal ha lakka mudguards eller ei. Eller kanskje lakke alt.... hmm. Time will show.
Skal vel ta noen bilder snart og.
Over og ut.
Hauk sa:
"No kidding! Jeg har en 24/7 beredskapsvakt-greie på jobben hver sjette uke - hvor man i tillegg til en økonomisk kompensasjon får utdelt en Toyota Yaris Verso m/ bensinkort og bombrikke. Uheldigvis får man ikke utdelt surstoff-maske (for å takle høyden) eller sjøsyketabletter, så den står som oftest ubrukt på jobben.
Livet er for kort til å kjøre pizzabil... "
Vel det er vel nettopp der jeg jobber. Heldigvis har vi bytta til Touran nå.... selvom Yaris'en var bemerkelsesverdig solid og god mtp. den julinga vi ga den.
Nuvel. Jeg er 26 og har hatt mx-5'en min i halvannen måned nå. Har sikla på denne bilen i mange år nå, og plutselig var den innen rekkevidde. Forsikring var menneskelig og studentlivet var slutt. Jeg nærmest impulskjøpte min sveitsiskimporterte BRG'93 1.6 i slutten av juni og har ikke angra ett sekund.
Ligger utrolig bra på veien og er virkelig inspirerende med godlyd, verdens beste girskift og vind i håret. Jeg formelig elsker den turtallsviljen denne motoren har. Drar man den helt ut i andre er man jo jaggu på 4,5k rpm når man legger inn tredje og kan bare flyte videre. Man kjører jo fra det man vil og, bare det er en kurve involvert.
Ser at det er mange her som digger styling og det kan være fett det, men personlig liker jeg den relativt original. Har KN-filter og 15", men lo-profiles, spoilere og turbo blir for mye for meg. Har heller aldri skjønt estetikken bak hvite blinkere. Men, men meg om det.
"Låvedørene" gjør at bilen min ser ut som en liten frosk om natta!
Blir vel mudguards på meg, ihvertfall bak. Har og en matt svart hardtop, så jeg lurer på om jeg skal ha lakka mudguards eller ei. Eller kanskje lakke alt.... hmm. Time will show.
Skal vel ta noen bilder snart og.
Over og ut.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Jaja, jeg viste jeg hadde laget en gammel tråd om dette, og siden jeg har bursdag i dag så ville jeg bare opplyse om det, og at snittalderen har økt
Jeg har nå blitt 22 år, og mye har skjedd med bilen.. får oppdatere min bil tråden en eller annen dag
Men, iallfall: Hipp hurra til meg
Jeg har nå blitt 22 år, og mye har skjedd med bilen.. får oppdatere min bil tråden en eller annen dag
Men, iallfall: Hipp hurra til meg
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
grattis med dagen!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |