JR cold air intake - erfaringer?
Moderator: Styremedlemmer
JR cold air intake - erfaringer?
Noen som har erfaringer med denne? er den verdt pengene? er det merkbar effektøkning?
1990 1,6 Classic red. hardtop.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Syns ikke det er verd prisen hvis du samenligner med hk økning/pris. Og så ser på et gReddy turbokit...
Men som en N/A trimming er beste løsningen.
Merka forskjell fra K&N til JR CAI..
Men nå er vel K&N og lignende løsninger WAI også da..
Men som en N/A trimming er beste løsningen.
Merka forskjell fra K&N til JR CAI..
Men nå er vel K&N og lignende løsninger WAI også da..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Eg har en slik cold air sak, om det hjelper så mye vet eg da ikkje, virker da så motoren går magert, man får lite hk uten bensin, så eg skal nå sette i større dyser, noe som eg gjorde med min første na. var først når eg satt disse på at eg fikk noe effektøkning, da hadde eg allerede byttet eksos. cat replacemant, opent filter, Så blir spennende å se om det hjelper her også,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Borre
- 2000 RPM
- Posts: 253
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 148
- Location: 4053 Ræge
- Status: Offline
Og bare for å hovere litt
Når man da søker på dette med JR CAI vil man i teorien få opp denne tråden, og hvor mye klokere blir man da? 70% av tråden handler om å søke i tråder, i stedet for JR CAI. Noe å tygge på for moderator? Eller er jeg helt på viddene nå?
For øvrig er jeg også på tanken om JR CAI. Relativt enkel affære å få montert. Hadde Racing Beat CAI på min forrige bil, og synes absolutt det var verdt penga der.

Når man da søker på dette med JR CAI vil man i teorien få opp denne tråden, og hvor mye klokere blir man da? 70% av tråden handler om å søke i tråder, i stedet for JR CAI. Noe å tygge på for moderator? Eller er jeg helt på viddene nå?
For øvrig er jeg også på tanken om JR CAI. Relativt enkel affære å få montert. Hadde Racing Beat CAI på min forrige bil, og synes absolutt det var verdt penga der.
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
På modellbilen da eller?Borre wrote:For øvrig er jeg også på tanken om JR CAI. Relativt enkel affære å få montert. Hadde Racing Beat CAI på min forrige bil, og synes absolutt det var verdt penga der.


Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
For å prøve og spore litt til bake til topic, så har jeg ingen erfaring med JR CAI.
Jeg kjører med RB CAI, noe som i følge tester skulle være "best bang for the buck". Dyno-kurvene viste en økning fra 110hk til 116hk på en 1,6 NB. Min 1,8 burde da ha ~146hk. Noe jeg tviler på. Merka ikke noe særlig forskjell ( hadde ikke forventa det heller ) bortsett fra noe bedre respons. Hvem merker egentlig stor forskjell på 6-7hk +/-..?
Har blitt vant til den små-rånete lyden nå, og uansett effektøkning eller ei, brumminga er verdt penga
Mangler bare twin tip muffler for å kompletere lydbildet.


Jeg kjører med RB CAI, noe som i følge tester skulle være "best bang for the buck". Dyno-kurvene viste en økning fra 110hk til 116hk på en 1,6 NB. Min 1,8 burde da ha ~146hk. Noe jeg tviler på. Merka ikke noe særlig forskjell ( hadde ikke forventa det heller ) bortsett fra noe bedre respons. Hvem merker egentlig stor forskjell på 6-7hk +/-..?
Har blitt vant til den små-rånete lyden nå, og uansett effektøkning eller ei, brumminga er verdt penga

Mangler bare twin tip muffler for å kompletere lydbildet.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Har nå delt opp tråden.. (for ordens skyld) se her:
http://mx5-miata.no/modules.php?name=Fo ... pic&t=5005
hadde det vært mulig å legge sammen tråder også, så skulle jeg gjort det
(å lagt sammen denne tråden med de gamle..)
http://mx5-miata.no/modules.php?name=Fo ... pic&t=5005
hadde det vært mulig å legge sammen tråder også, så skulle jeg gjort det
(å lagt sammen denne tråden med de gamle..)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Borre
- 2000 RPM
- Posts: 253
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 148
- Location: 4053 Ræge
- Status: Offline
TraCkinG wrote:På modellbilen da eller?Borre wrote:For øvrig er jeg også på tanken om JR CAI. Relativt enkel affære å få montert. Hadde Racing Beat CAI på min forrige bil, og synes absolutt det var verdt penga der.hehe
Selvsagt, et par timer i tørketrommelen så skulle den ha rett størrelse vil jeg tro. Alternativt kan den monteres på MX5'n til dama...
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red