INNBRUDD I BILEN!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

INNBRUDD I BILEN!

Post by friskus »

Skulle på butikken i sted for å kjøpe febernedsettende og solhatt, men var liksom noe som manglet da jeg satte meg inn.. å joda, noen har vært inne i bilen min i natt og stjælt cdspilleren min med innbyg dvd og skjerm! SATANS RASSHØL!! Hørte jo fulle folk rundt huset i natt også, men brydde meg ikke om det.. Hvordan er det med egenandel på innbrudd og delkasko?

Alle vær på utkikk etter Innovatek dvd/mp3 med innebyg 3,5" skjerm!
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hos meg er det ingen egenandel med FG godkjent alarm.

Men det varierer, spørs hvilket selskap du har.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

så j****g irriterende!
hadde innbrudd og hærverk på bilen min i april, så vet hvordan det er. hadde jeg tatt kjeltringen på fersken, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort :x

jeg har full kasko i gjensidige og måtte betale egenandel på 4000,-
var så store skader på bilen, så det var verdt det hos meg.

hvordan kom de seg inn i bilen din da? ødela de noe?
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Jeg føler med deg! Hadde og innbrudd i bilen i fjor vinter. De fikk ikke stjelt noe, men de kom så langt at de fikk ødelagt kalesjen fullstendig. Fikk ikke egenandel hos If med delkasko siden jeg har FG godkjent alarm. Du må nesten sjekke med ditt selskap, tror det varierer en del. Hvis du må ha ny kalesje så må du sikkert dekke en del av prisen på ny ettersom den gamle får avskrevet 10% verdi for hvert år.

Håper du får tak i jævelen!
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

Har delkasko å må betale egenandel på 3000 kr.. De må ha kommet seg inn gjennom bakruten. Den var det en liten sprekk i fra før, nå er det en stor. Så de har sikkert stukket hånda inn og åpnet glidelåsen.. Så vet ikke helt hvordan det blir med forsikring på den..
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

nei nei nei.. hvor uflaks ekke detta da... for en gangs skyld har du av HT'en, og da skjer dette... skulle vridd hodet rundt på de folka.. misliker sterkt folk som rapper ting!! kondolerer
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

du må jo for all del ikke nevne til forsikringsselskapet at du hadde sprekk i ruta da..
tror nok det skal gå helt greit å få dekt tapet, men egenandeln må du nok ut med uansett.. surt.. :x
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

Thamun wrote:Jeg føler med deg! Hadde og innbrudd i bilen i fjor vinter. De fikk ikke stjelt noe, men de kom så langt at de fikk ødelagt kalesjen fullstendig. Fikk ikke egenandel hos If med delkasko siden jeg har FG godkjent alarm. Du må nesten sjekke med ditt selskap, tror det varierer en del. Hvis du må ha ny kalesje så må du sikkert dekke en del av prisen på ny ettersom den gamle får avskrevet 10% verdi for hvert år.

Håper du får tak i jævelen!
jeg fikk ikke avskrevet noe på kalesjen da jeg hadde innbrudd. fikk ca 13000,- inn på konto bare for den da jeg hadde innbrudd. vet ikke om det var forsikringsselskapet som var i godt humør den dagen betalte meg eller om de rett og slett glemte å avskrive 10% for hvert år. jeg ble veldig fornøyd med oppgjøret ihvertfall :lol:
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Kanskje ikke dette med å avskrive verdien bestandig er praksis da. Takstmannen som så på bilen min sa at det var slik det var, men da vi snakka om takst og slik så glemte han å tenke på verdisynkingen og sa jeg fikk dekket absolutt alt. Da hadde han sagt en ting og kunne liksom ikke skifte mening. Jeg hørte han dro litt på det da jeg spurte han en gang til for å være litt sikker :lol: Trodde jeg bare hadde flaks som slapp unna egenandel på ny kalesje da, men det er vel kanskje ikke bestandig de praktiserer dette, eller så har de kanskje forskjellige regler ettersom hvilken forsikring man har. Jeg fikk ca. 16500kr i takst på min kalesje, så det stemmer sikkert bra med det du fikk. Det blir vel trekt fra noen prosenter dersom du velger å ta ut pengene selv.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Hmmm forslag nr 1, få denne tråden slettet, fortell at kalesja di var i orden ved innbrudd, så det du taper tjener du inn på den defekte kalesjen.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply