Ulv, Ulv eller.....?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

fred_stian
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Post by fred_stian »

Jeg fikk et spørsmål når jeg solgte en Nokia N70 på qxl, var det en nigerianer som uten problemer ville gi 10.000kr for laptopen min skrev han. Jeg solgte som sagt en mobiltelefon så jeg skrev dette i svar, at det var en mobil, men hvis han satte inn penger på kontoen min så var det greit. Herregud, 10.000kroner for en mobil til 3000 er jo greit tenkte jeg,men når han plutselig spørte om paypal kontoen min og sa at mobilen SKULLE sendes til butikken hans i Nigeria ble jeg skeptisk. (Dette var selvfølgelig før jeg visste om disse svindler greiene...), så ga han bud på den og auksjonen var over. Jeg ringte qxl siden jeg var skeptisk og de fortalte at det var 100ende gangen den dagen at en auksjon ble avsluttet hvor noen sa at varen SKULLE sendes til Nigeria, og vips så hadde qxl lagt ut telefonen min på nytt uten at det kostet noe! :)

Men det kan være morro å kødde litt med sånne folk, det må jeg si! :P Bare svare tull tilbake f.eks. og se om du får noe svar da....
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Som siden det ble linket til sier, svarer du dem så sløser du tiden deres, og de får svindlet mindre på andre folk.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Ford_kadett
0 RPM
0 RPM

Post by Ford_kadett »

Jeg har ikke hørt noe fra John Wilson på noen dager nå, lurer på om han ble lei av meg? Jeg sendte ham en slags purremail i dag, og sa at jeg hadde fått inn et nytt bud på bilen. Noe som i og for seg faktisk er sant.:)

Og så har jeg tenkt litt mer. De kunne ha brukt noen minutter ekstra på å utforme den der svindelmailen, så hadde det virket så uendelig mer troverdig. Men men...
Ford_kadett
0 RPM
0 RPM

Post by Ford_kadett »

Nå fikk jeg et svar igjen, juhu!

Men han er en sta jævel. Han har nok ikke så lyst til å overføre pengene på nett, han ser ut til å like sjekk best.:)
Geir_Bossum
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Medlemsnummer: 4

Post by Geir_Bossum »

Send hele saken til politiet.
2008 MX-5 Roadster Coupe, rød, 2.0l. Medlem nr 4 / 1999.
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Ford_kadett wrote:Nå fikk jeg et svar igjen, juhu!

Men han er en sta jævel. Han har nok ikke så lyst til å overføre pengene på nett, han ser ut til å like sjekk best.:)
Kan du ikkje bare få sjekken da, legge den i en ramme på veggen, pen pynt dette da, :lol: hadde lignende sak tidligere men fikk aldri sjekken,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Ford_kadett
0 RPM
0 RPM

Post by Ford_kadett »

Det var tanken, men jeg lurer på om han kanskje har gitt meg opp. Det er jo mulig han mistenker at jeg har skjønt det bare er no svindel... :)
Post Reply