Kompatible deler ?
Moderator: Styremedlemmer
Kompatible deler ?
Med de prisene Mazda forlanger for deler, hadde det vært fint om vi kunne samle litt opplysninger om deler fra andre Mazdaer eller andre biler som passer på MX. Er det noen som har noe å bidra med ?
Som ny medlem sitter jeg nå og skummer alle innleggene på teknisk bakover i tid.
Dette er den nyeste jeg kom over med dette spørsmålet, men her var få svar. Noen som vet, eller vet om dette er beskrevet i andre linker ?
Hvordan finne ut hva som passer av deler fra andre biler ? Spesielt slitedeler som bremser, støtdempere, brekkvaiere, forstilling, etc.
Dette er den nyeste jeg kom over med dette spørsmålet, men her var få svar. Noen som vet, eller vet om dette er beskrevet i andre linker ?
Hvordan finne ut hva som passer av deler fra andre biler ? Spesielt slitedeler som bremser, støtdempere, brekkvaiere, forstilling, etc.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Slitedeler kjøper du nytt..
på feks.. www.mx5parts.co.uk eller andre nettbutikker, spørs hva du skal ha.
på feks.. www.mx5parts.co.uk eller andre nettbutikker, spørs hva du skal ha.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Takker for gode tips.
Det jeg imidlertid lurte på er om det eksisterer online eller på annet vis delekataloger til alle mazdamodellene. Når det gjelder Audi feks har jeg ETKA, et orginalt deleprogram hvor jeg kan sjekke delenr, utseende, etc på alle deler på alle modeller. Når jeg plutselig (og ikke vil vente på postgang fra utlandet) trenger feks calipper bak, kan det jo hende at denne er identisk med calipper foran på en mazda 121, og at Mekonomen har 121 i sine lister men av en eller annen grunn ikke har oppført MX-5. Jo mer komersielle og enkle, feks Biltema, jo snevrere er er butikkenes kataloger, selv om delene kanskje passer til andre biler også.
Så spørsmålet er:
- finnes det elektroniske delekataloger for Mazda å få tak i ?
Det jeg imidlertid lurte på er om det eksisterer online eller på annet vis delekataloger til alle mazdamodellene. Når det gjelder Audi feks har jeg ETKA, et orginalt deleprogram hvor jeg kan sjekke delenr, utseende, etc på alle deler på alle modeller. Når jeg plutselig (og ikke vil vente på postgang fra utlandet) trenger feks calipper bak, kan det jo hende at denne er identisk med calipper foran på en mazda 121, og at Mekonomen har 121 i sine lister men av en eller annen grunn ikke har oppført MX-5. Jo mer komersielle og enkle, feks Biltema, jo snevrere er er butikkenes kataloger, selv om delene kanskje passer til andre biler også.
Så spørsmålet er:
- finnes det elektroniske delekataloger for Mazda å få tak i ?
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline